Aviseringar
Rensa alla

Era tankar om uppkörningen?


Ämnesstartare

Ska ni köra upp snart eller har ni redan kört upp? Ska snart köra upp och vill gärna höra hur det gick till?


   
Citera

man sätter sig i en bil...

man får typ kolla, antingen däcken.. eller att bromsarna funkar.. eller nått annat innan man börjar rulla..

man börjar rulla..

"sväng vänster"

"kör mot "..." "

"vänd när du tycker det är lämpligt.."

"backa in på den här vägen..."

"grattis du har klarat dig"

lugnt och metodiskt..

kör som en tönt..


   
SvaraCitera

minns inte så mycket från min uppkörning, men man får typ parkera, kolla ngt på bilen, jag fick t ex kolla handbromsen och bromsen (tror dock jag bara kollade handbromsen, men klarade skiten ändå så skitsamma), sen får man köra i tätort, de kollar om man tittar överallt etc. sen får man köra lite utanför tätort (om man inte kör upp i ngn större stad där man inte hinner köra ut ur staden under uppkörningstiden) typ så


   
SvaraCitera

Herrehjärtanens vad nervös jag va..

Fast jag är rätt nervös av mig..


   
SvaraCitera

Aa juste.. TITTTA mycket..

i backspegel.. döda vinkeln när du ska svänga.. osv.. osvosvovsosovs


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

det enda jag vet om uppkörning är att om jag hade backat lite tightare... så hade jag haft körkort och sluppit göra om allting.


   
SvaraCitera

Var en ganska standard körning. Lite i industriområde, landsväg där man ska vända på ett bra sätt och sedan några minuter motorväg. Och i början fick jag testa blinkers, parkeringsljus och halvljus.

Var så nervös så att jag trodde jag skulle dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns inte riktigt det var sjukt länge sen. Men det var lite landsvägskörning, lite motorväg, rondeller samt backa runt gathörn. Körde en SAAB 95 och det var första och sista gången jag kör en sån kan jag säga.


   
SvaraCitera

Vilket körkort pratar vi om? B,BE,C eller CE?
B så är det inga problem för dom flesta bara man behåller lugnet så att säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säkerhetskontrollen var typ att kolla att blinkers, lysen och även torkarblad fungerade som de skulle. 

Men det där har säkert ändrats idag, i stort sett handlar det om vem du åker med.


   
SvaraCitera

Stekarn: Säkerhetskontrollen var typ att kolla att blinkers, lysen och även torkarblad fungerade som de skulle. Men det där har säkert ändrats idag, i stort sett handlar det om vem du åker med.

man kan nog få det nu också, de frågar lite olika olika ggr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tadaaa! 😀 Det här kollade dom för ett år sedan för mig.

provkör.JPG

Jag fick kolla bromsarna, 1 kärringstopp precis i början och påpek på döda vinkeln = Körkort!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Satte mig i bilen o fick order om att köra till en plats via innevägarna. Gjorde som tanten sa och nån timme senare hade jag pappren i min hand. Easy peasy 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

slappna av, andas. Det kommer gå bra ska du se 🙂 


   
SvaraCitera

Reeeetooo: Easy peasy

ska säga det till min syster som körde upp fyra ggr innan hon fick det haha^^


   
SvaraCitera