Aviseringar
Rensa alla

Era tankar om uppkörningen?


Ämnesstartare

tog B och CE i gymnasiet och allt var så slappt. "bara kör" i princip. det var aldrig nån nervositet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dt jag minns:

säkerhetskontroll elr va fan d heter: skulle typ peka ut var olika grejer under motorhuven satt, och var man fyllde på dem. typ motorolja, bromsolja, kylarvätska osv.. Hade fel på flera stycken pga hjärnsläpp, (minns att jag sa det till tanten ocskå, "nä nu kommer jag inte på fler, fick hjärnsläpp") Hon ba: sätt dig i bilen! (med en tjurig ton) Tänkte: "helvete också, d1a kan inte va bra.. 

Sedan minns jag att att hon sa typ, "aa men då kör vi, backa ut och kör i den riktingen". 

Sen så gjorde jag dt, busenkelt vare, hon var jätteydlig hela tiden med åt vilket håll jag skulle köra i rondeller osv, vart bara vid ett par tillfällen hon försökte luras, typ: "ta höger här ut på E4 i nordlig riktig" vilket var fel, så fortsatte tills påfarten för den nordliga riktningen kom och körde ut på den, hon ba, bra! så tecknade hon skit på sitt papper osv. Sen när vi hade kört igenom stan typ så sa hon ba, kör tillbaks till dit vi började! Sen satt hon knäpptyst och antecknade hela vägen tillbaks.. Så stannade jag och parkerade och stängde av bilen, vid d ögonblicket pirrade d ganska rejält..  Sen så ba: "Det här gick jättebra, gratulerar, du har körkort!" så skakade vi hand o så, den fick jag d där pappret som fick agera "körkort" tills dess att d riktiga kortet kom med posten osv.

aaaaa, sry för slarvskrivningen osv, men d1a kanske hjälper dig att förstå.

  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

just d ja, fick backa runt ett hörn på ett ställe, hade typ inte tränat ngt på fickparkering och lyckligtvis behövde jag inte göra d. sägs vara få som behöver det vid uppkörning, men träna på du för att va på den säkra sidan! 

numera har jag lärt mig att fickparkera dock, fast d kan vara lite småläskigt med bilar utan backsensor faktiskt! speciellt om de är stora, typ kombos osv 


   
SvaraCitera

Satte mig och fick gå igenom det invändinga. Var skit nervös, hade handbromsen i när jag skulle backa ut å fattade inte varför jag inte kom någonstans...

Tillslut när han bahh "tänk efter noga nu vad som är felet", så kom vi iväg... Åkte i 15min, och sedan sa han grattis, du blir en bra förare... Vi körde genom orten, backade in på en gata, parkerade vid en affär och sedan bad han mig vända någonstans när vi var på stora vägen.

Nu är snart samma press för mig igen, fast med flygplan ist 🙂


   
SvaraCitera