Aviseringar
Rensa alla

erfarenhet av benso


Ämnesstartare

ngn som vet vilka som hjälper mot nedstämdhet och saknad av lust?


   
Citera
Ämnesstartare

att inte ta benso     


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

horungen:
att inte ta benso     

fungerar ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur får man tag på sådana 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör att ens toppar och dalar försvinner. Man har svårt att bli deprimerad, men samtidigt också svårt att känna euforisk lycka. Helst bör man undvika alla slags antidepressiva. Bör bara tas i nödfall, alltså ifall depressionen är så jobbig att det är värt att ta bort topparna i livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

avsaknad av lust lär de inte göra något åt i alla fall


   
SvaraCitera
Pardon

Knekten:
Gör att ens toppar och dalar försvinner. Man har svårt att bli deprimerad, men samtidigt också svårt att känna euforisk lycka. Helst bör man undvika alla slags antidepressiva. Bör bara tas i nödfall, alltså ifall depressionen är så jobbig att det är värt att ta bort topparna i livet.

Personligen gav benso mig den bästa och den enda toppen när jag mådde som sämst. När man väl befinner sig så långt nere att man måste ta till benso, så blir det en ofattbar eufori att faktiskt helt plötsligt inse...jag mår fan rätt okej nu...efter veckor av skit.

Sen att benso tog bort toppar visste jag faktiskt inte, samma sak gäller det med lycka. Vid höga doser känner man eufori av benso, därav finns det ju folk som dunkar i sig höga doser av benso. Men som sagt, har inte speciellt bra koll på vad som faktiskt händer, så du kanske har helt rätt, men att vid högre doser så händer det något så man faktiskt känner eufori


   
SvaraCitera
Draug

Benso avtändning kan vara otroligt olidligt att uppleva, bli inte beroende och bli utan är ett gott råd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pardon: Sen att benso tog bort toppar visste jag faktiskt inte

Tror han syftar på antidepressiva (SSRI, SNRI etc.).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semla: ngn som vet vilka som hjälper mot nedstämdhet och saknad av lust?

Detta:

Pardon: Personligen gav benso mig den bästa och den enda toppen när jag mådde som sämst. När man väl befinner sig så långt nere att man måste ta till benso, så blir det en ofattbar eufori att faktiskt helt plötsligt inse...jag mår fan rätt okej nu...efter veckor av skit.

Jag gillade iktorivil (är dock mest för epilepsi) efter som att jag upplever att man inte blir så "dum i huvudet" som man kan bli på ex. xanor, men får du ej det lagligt så kan jag inte rekommendera att köpa det, sjukt ovärt att bli dömd för narkotikabrott. Stesolid är väl det du mest troligt får på recept och jag anser att stesolid är bra mycket bättre än xanor för just syftet att dämpa ångest (för mig i alla fall, men jag fick förvisso 30mg/dag). Kan hända att du får oxascand, de är svagare än stesolid men de fungerar ok om man inte har någon benzotolerans sedan innan.

Måste varna dock, ta inte för mycket. Det är väl inte "farligt" så att man dör MEN de som blir beroende och missbrukar benzo är inte kul att ha och göra med, dessutom går toleransen upp som fan och det är helt onödigt. Ett bensomissbruk ger bara mer ångest.

Benzo slår på GABA, precis som alkohol, så blandar du dessa blir du asfull... Det är dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:
Gör att ens toppar och dalar försvinner. Man har svårt att bli deprimerad, men samtidigt också svårt att känna euforisk lycka. Helst bör man undvika alla slags antidepressiva. Bör bara tas i nödfall, alltså ifall depressionen är så jobbig att det är värt att ta bort topparna i livet.

benso är inte antidepp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

benso hjälper mot nedstämdhet genom att det lättar den ångest som tynger en och tillåter en att få tänka ifred, men benso kan inte ge en livslust eller höja stämningsläget på samma sätt som antidepressiva gör. om du just tycker att livet är kasst rekommenderar jag inte benso, men om du är på väg att gå under av din ångest: ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

palla vara beroende av ngt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:
Gör att ens toppar och dalar försvinner. Man har svårt att bli deprimerad, men samtidigt också svårt att känna euforisk lycka. Helst bör man undvika alla slags antidepressiva. Bör bara tas i nödfall, alltså ifall depressionen är så jobbig att det är värt att ta bort topparna i livet.

Jag är bipolär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler: Jag gillade iktorivil (är dock mest för epilepsi) efter som att jag upplever att man inte blir så "dum i huvudet" som man kan bli på ex. xanor, men får du ej det lagligt så kan jag inte rekommendera att köpa det, sjukt ovärt att bli dömd för narkotikabrott. Stesolid är väl det du mest troligt får på recept och jag anser att stesolid är bra mycket bättre än xanor för just syftet att dämpa ångest (för mig i alla fall, men jag fick förvisso 30mg/dag). Kan hända att du får oxascand, de är svagare än stesolid men de fungerar ok om man inte har någon benzotolerans sedan innan.

Måste varna dock, ta inte för mycket. Det är väl inte "farligt" så att man dör MEN de som blir beroende och missbrukar benzo är inte kul att ha och göra med, dessutom går toleransen upp som fan och det är helt onödigt. Ett bensomissbruk ger bara mer ångest.

Benzo slår på GABA, precis som alkohol, så blandar du dessa blir du asfull... Det är dumt.

Oxascand har jag fått tidigare men de valde att sluta ge mig det.
Jag ska prata med läkaren, tack!


   
SvaraCitera