Aviseringar
Rensa alla

Erfarenhet av RKU?


Ämnesstartare

är det nån som har någon erfarenhet av RKU?


   
Citera

har ej bra intryck, de erfarenheter jag har av dom och r:arna i allmänhet är att de blandar reformistisk dagspolitik med stalinism och att de är lite anti-impskadade.

men kanske bara är lokalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

djinn:

men kanske bara är lokalt.

Vart bor du?


   
SvaraCitera

räker äter man:

Vart bor du?

skåne. landskapet där rku är hätskast i sin polemik mot suf osv.


   
SvaraCitera

Har ju varit på något möte dom hade för jävligt länge sedan, i Göteborg då. ambitiösa och givmilda människor, precis vad man kan förvänta sig från en kommunist, men deras övriga åsikter lägger jag därhän, dom är på tok för kosmopolitiska enligt min mening.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

dom är på tok för kosmopolitiska enligt min mening.

Kan det bli för mkt av kosmopolitismen?


   
SvaraCitera

räker äter man:

Kan det bli för mkt av kosmopolitismen?

Absolut, jag är inte så naiv som så många unga kommunister, därför är jag negativt inställd till en ökad globalisering.


   
SvaraCitera

Ja, tiep. Inte så trevliga varelser. Deras åsikter and shit håller inte för 5-öre. De är små emotionella töntar hiihiiiii. SKU är bättre i så fall.


   
SvaraCitera

Renesmee:

SKU är bättre i så fall.

består inte bara sku/skp av familjen diaz och familjen jönsson[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Deras åsikter and shit håller inte för 5-öre.

vad är det i deras åsikter som inte håller då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

därför är jag negativt inställd till en ökad globalisering.

varför tror du inte att det skulle fungera?


   
SvaraCitera

räker äter man:

varför tror du inte att det skulle fungera?

Därför att Religion, nationalitet och etnicitet kommer att vara i vägen för detta. även om vi svenskar är solidariska så kan vi inte räkna med alla kommer att vara det, tyvärr. Detta ser vi prov på dagligen i Sverige bland våra invandrare.


   
SvaraCitera

För mycket antiimperialism och acceptans för galna diktatorer om de hatar USA, för lite tankeverksamhet och vilja till utveckling. Plus att de ovanpå det bara är gnällspikar och reformister som sysslar med avståndstagande från allt som inte passar partilinjen och inte har någon som helst potential att någonsin bli mer än en galen sekt som diggar Nordkorea. Men de har säkert sina bra sidor också i andra städer, brukar ju skilja sig rätt rejält från lokalklubb till lokalklubb i de flesta förbund. Deras jämställdhetskampanj nu kring 8e mars verkar ju ganska okej t.ex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

brukar ju skilja sig rätt rejält från lokalklubb till lokalklubb i de flesta förbund.

Vart bor du då?

Vilket parti skulle vara bättre enligt dig?


   
SvaraCitera

RKU:s kansli förnekar att det förekom massavrättningar under Stalintiden.

RKU förnekar att Nordkoreas befolkning lever i misär tack vare deras vänliga diktator som vältrar sig i guld och rikedom.

Två av anledningarna till att anse de vara grymt oseriösa. Ingen normalt funtad människa går med där.


   
SvaraCitera