Aviseringar
Rensa alla

Erfarenhet av RKU?


räker äter man:

är det nån som har någon erfarenhet av RKU?

Den erfarenheten jag har av dom kommer främst från alla de affischer och klistermärken de sätter upp i mitt närområde, detta skräpar ner och förfular något fruktansvärt samtidigt som det är dåligt för miljön.

Så min syn på dem baserat på detta är verkligen negativ, dels då jag inte gillar nedskräpning, dels så jag inte gillar hur de förfular saker och dels för att miljöfrågor är väldigt viktiga för mig personligen.


   
SvaraCitera

Hört att de har bra bildningsverksamhet. Sen är såklart inte allt med dem bra. Men det finns inga perfekta organisationer.

Hellre RKU än SKU ialf. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inglorius:

Sen är såklart inte allt med dem bra.

något exempel?

Chryseus:

RKU:s kansli förnekar att det förekom massavrättningar under Stalintiden.

RKU förnekar att Nordkoreas befolkning lever i misär tack vare deras vänliga diktator som vältrar sig i guld och rikedom.

är detta bullshit eller seriöst?


   
SvaraCitera

räker äter man:

något exempel?

Jag kommer inte på nåt nu men det finns en del saker jag lyft på ögonen åt kan jag minnas. Men om vi säger så här, fanns det bara RKU som vänsteralternativ på min ort skulle jag förmodligen gå in där.


   
SvaraCitera

räker äter man:

Vart bor du då?

Lund.

räker äter man:

Vilket parti skulle vara bättre enligt dig?

Ptja, jag skulle väl föreslå Syndikalistiska Ungdomsförbundet eller någon annan autonom grupp även om de inte är partier. Tycker praktiken är viktigare än ideologin, utomparlamentariska grupper sysslar ju inte bara med valfiskande åt sitt moderparti utan gör faktiskt något för att förändra problem i sin vardag. Det tycker i alla fall jag är mer värt att lägga min tid på.


   
SvaraCitera

räker äter man:

är detta bullshit eller seriöst?

Det är sant.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1316&artikel=503120

bl a


   
SvaraCitera

räker äter man:

är detta bullshit eller seriöst?

Ja. RKU är väldigt förtjusta i att hylla galna diktaturer och att samarbeta med vem som helst som delar deras agenda i en specifik fråga.


   
SvaraCitera

RKU är bra i Göteborg och på en del andra orter. Gillar även RKU Karlstad, trots att de är de värsta stalinistiska.

Vart bor du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Vart bor du?

örebro


   
SvaraCitera

Vet inte om Hedman är kvar i RKU Örebro, men han är en bra klasskämpe även om han tillhör den stalinistiska fåran. 😉

SUF Örebro är nyligen nedlagt. SSU Örebro är rätt bra för att vara sossar, UV Örebro har jag inte så bra koll på men de verkar okej.

Men kör på RKU, de är bäst utav alternativen. Tycks på gång:
http://www.rku.nu/2010/03/rku-oerebro-aer-pa-gang


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Men kör på RKU, de är bäst utav alternativen.

är du själv med?


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Nej.

skulle tänka dig?


   
SvaraCitera

De är rätt söta, men det är ungefär allt. Lite som svenska nazister. Man orkar inte ens bry sig om dem [smile]


   
SvaraCitera

Brukar säga att jag är trotskist bara för att reta dom (alla vet att trottar är bögar)


   
SvaraCitera