Aviseringar
Rensa alla

Erfarenheter av att skjuta upp hyran?


VarMedMig:

de va ju inte svar på mina frågor men ok..

jag har gjort det

trodde du frågade för att du tänkte göra d. men nähä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VarMedMig: svara bara om ni har gjort det nån gång, tack!

Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Jag förstår inte varför folk inte lär sig att spara så att man alltid har pengar i reserv för hyra osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: Jag förstår inte varför folk inte lär sig att spara så att man alltid har pengar i reserv för hyra osv.

Ja det borde man göra, du har rätt.

 

Men nu hade jag ju faktiskt till hyran+ lite till. Det skulle räcka.


   
SvaraCitera

mrman:
Jag förstår inte varför folk inte lär sig att spara så att man alltid har pengar i reserv för hyra osv. 

du vet ju mina förutsättningar

utöver det: ja. det är folkvett att ha inkomst som täcker utgifterna och sätta av pengar för löpande utgifter + buffert varje månad


   
SvaraCitera

elverpigen:

du vet ju mina förutsättningar

utöver det: ja. det är folkvett att ha inkomst som täcker utgifterna och sätta av pengar för löpande utgifter + buffert varje månad

Ja så länge man är student är det okej men när man har fast inkomst på normal nivå bör man spara så att man har buffert för åtminstone en hyra.
Det är faktiskt väldigt många i Sverige som gör slut på hela sin lön innan man får nästa lön. Det är knäppt. Vissa har för vana att pengarna ska vara slut på kontot den 24e, dagen innan lön senast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: Vissa har för vana att pengarna ska vara slut på kontot den 24e, dagen innan lön senast.

Sjukt ju


   
SvaraCitera

mrman:

Ja så länge man är student är det okej men när man har fast inkomst på normal nivå bör man spara så att man har buffert för åtminstone en hyra.
Det är faktiskt väldigt många i Sverige som gör slut på hela sin lön innan man får nästa lön. Det är knäppt. Vissa har för vana att pengarna ska vara slut på kontot den 24e, dagen innan lön senast.

ja... det kan jag inte riktigt förstå heller. svält en vecka innan lönen kommer... men men. sån ska inte jag bli. 


   
SvaraCitera

mrman: Det är faktiskt väldigt många i Sverige som gör slut på hela sin lön innan man får nästa lön. Det är knäppt. Vissa har för vana att pengarna ska vara slut på kontot den 24e, dagen innan lön senast.

Lättare sagt än gjort att spara kanske. 🙁 


   
SvaraCitera

Edinburgh:

Lättare sagt än gjort att spara kanske. 🙁 

Det vet jag inte. För vissa kanske det är så. Men inte för mig.


   
SvaraCitera