Aviseringar
Rensa alla

Erkänna sina känslor face to face


Ämnesstartare

Jag vill berätta för en kille att jag gillar honom. Inte på sms/telefon eller någon bullshit utan helt enkelt säga det till honom. "Problemet" är att han inte förväntar sig detta, vi känner knappt varandra och därför har jag väldigt svårt att räkna ut någon som helst gensvar som jag kommer att få.

Hur motiverar jag mig själv? Några tankar?


   
Citera

isibisi:

Hur motiverar jag mig själv? Några tankar?

Ditt egna känsloliv blir mycket mindre komplicerat om du får det ur vägen. Och lägg fram det som om du "bara" är intresserad, du behöver inte säga att du är upp-över-öronen förälskad i honom.


   
SvaraCitera

lär känna han först då ifall de känns bättre


   
SvaraCitera

Är väl bra att lära känna honom lite först men när det väl kommer till att berätta så gör det bara. Är inte så farligt och är över på två sekunder.


   
SvaraCitera
MastNj

isibisi:

Hur motiverar jag mig själv? Några tankar?

Min metod var nog ganska fjantig 😛 Jag skrev ett krypterat meddelande till henne via sms så hon inte kunde tyda det. Sedan när jag mötte henne irl så gav jag henne lite bokstäver så hon kunde tyda det. Jag satt bredvid henne medans hon tydde det :3

Jag skulle väll nog rekommendera att du bara säger det till honom, hoppas på det bästa [smile]

Birger:

du behöver inte säga att du är upp-över-öronen förälskad

Det sa jag till hon jag är kär i [cute][chocked]


   
SvaraCitera

MastNj:

Jag skrev ett krypterat meddelande till henne via sms så hon inte kunde tyda det. Sedan när jag mötte henne irl så gav jag henne lite bokstäver så hon kunde tyda det. Jag satt bredvid henne medans hon tydde det

Vad stod det till slut då? Och hur reagerade hon när hon lurat ut det, när du satt bredvid och allt? Gick det bra ellee?


   
SvaraCitera
MastNj

hisou:

Vad stod det till slut då? Och hur reagerade hon när hon lurat ut det, när du satt bredvid och allt? Gick det bra ellee?

I meddelande stod det: "Jag har gått och blivit förälskad i dig. Jag tänker på dig så mycket att det gör ont ibland... Jag är väldigt blyg, så jag gillar dig i smyg. Gillar du mig med? (Snälla, snälla, snälla. Börja inte hata mig.) Berätta inte om detta meddelande för någon är nu snäll, då blir det så pinsamt för mig :3". Efteråt så sa hon bara med ett litet leende och lite halvt generat: "Jag vet inte vad jag ska säga". Hon lovade att hon inte skulle berätta något för någon [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MastNj:

Efteråt så sa hon bara med ett litet leende och lite halvt generat: "Jag vet inte vad jag ska säga". Hon lovade att hon inte skulle berätta något för någon

Ja herregud hur ska man reagera på det där? Fint gjort men jag förstår att hon blev chockad. Alla svarar så vettiga saker, verkligen tack!

Grejen är att vi har känt varandra i 5 år. De första 2 var vi väldigt bra vänner och nu de senaste tre har vi knappt hörts. Så det var kanske fel av mig att säga att jag inte känner honom alls, men jag känner ju inte personen han är idag utan bara den jag kände för 3 år sedan. Sen om det är samma person eller inte vet jag inte, jag vet bara att jag är kär i honom. Om jag nu inte får något tillfredsställande svar på plats, ska jag försöka igen eller ska jag helt enkelt gå vidare? Är det värt att kämpa för någon man gillar?


   
SvaraCitera
MastNj

isibisi:

Är det värt att kämpa för någon man gillar?

Om du verkligen gillar honom så behöver jag nog inte ens svara på den frågan [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MastNj:

Om du verkligen gillar honom så behöver jag nog inte ens svara på den frågan

Jag tycker faktiskt inte den frågan har ett självklart svar. Hur mycket ska man stå ut med? När är det liksom dags att vakna och bara förstå att det inte går? Några personliga berättelser?


   
SvaraCitera
MastNj

isibisi:

Jag tycker faktiskt inte den frågan har ett självklart svar.

Jag tycker du ska berätta för honom att du gillar honom.

isibisi:

Hur mycket ska man stå ut med?

Sluta aldrig kämpa, du kan klara allt, bara du vill!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isibisi:

Hur motiverar jag mig själv? Några tankar?

Tycker du borde berätta. Han kommer uppskatta din ärlighet [smile]


   
SvaraCitera

isibisi:

Hur motiverar jag mig själv? Några tankar?

det är väldigt otaktiskt.


   
SvaraCitera

Var full när du gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Var full när du gör det.

Det är det bara fega och fula personer som gör sånt på fyllan.


   
SvaraCitera