Aviseringar
Rensa alla

Ersättning av skolan, för praktik!


Ämnesstartare

Hej!
Jag är på praktik på ett företag där jag gör en uppgift som jag ska redovisa och jag behöver åka bil dit varje dag. Jag undrar om skolan kan betala för bensinen man slösar på? Mitt CSN räcker inte till att åka till företaget varje dag, och när jag tog upp de med skolan sa dom att jag skulle fråga företaget om dom kunde betala?! Är de inte skolan som ska ge ersättning för de är ju deras kurs man läser?!

Mvh // Martin


   
Citera
Ämnesstartare

Tror inte skolan kommer ge dig någon ersättning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shaban11:

Jag undrar om skolan kan betala för bensinen man slösar på?

du skulle ha frågat skolan detta innan tkr jag.. men oftast så tror jag att skolan ska ersätta det då företaget ligger inom kommunens område.. ligger det utanför är risken stor att de inte ersätter.. isf borde du ha tagit bussen som de troligtvis pröjsat då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shaban11:

Är de inte skolan som ska ge ersättning för de är ju deras kurs man läser?!

nej, du valde allt sj


   
SvaraCitera

haha! jag går friskola, och måste betala mitt busskort själv. Går i snitt 500 kronor i månaden på att åka buss -_-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emiliaaat:

haha! jag går friskola, och måste betala mitt busskort själv. Går i snitt 500 kronor i månaden på att åka buss -_-

hahahaha lol [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

d finns komunaltrafik oxå vettu


   
SvaraCitera

Kanske tid för dej att prova nyttja vår fina kommunaltrafik?


   
SvaraCitera

Skolorna är för snåla för att betala ut nåt till eleverna, glad att jag får mat ersättning på min praktik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emiliaaat:

haha! jag går friskola, och måste betala mitt busskort själv. Går i snitt 500 kronor i månaden på att åka buss -_-

Eller så kan man köpa terminskort? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera