Aviseringar
Rensa alla

Eskimåemosar


Ämnesstartare

Hegh!

Jag tänkte att jag kanske kunde skapa en tråd om den stilen; eskimåemosar. Se där, det kunde jag!
Vill veta hur utspridda dessa är. Har ni några hemma hos er? Finns de bara på Gotland?
För jag har bara sett dem på Gotland.
Vad tycker ni om dem? Tycker ni att de är snygga? Mindre irriterande än ursprunget?

Min åsikt: Jag tycker att de är väldigt söta. Gillar verkligen den stilen. Att man mixar så som de gör. Men det jag gillar mest är antagligen den magiska lätta känslan de inger. Man känner sig genuint glad, rakt igenom. Det går inte att vara arg eller ledsen när man ser ett eskimåemo skratta.

Bifogar en beskrivning för er som inte hört talas om dem.

Beskrivning: Eskimåemosar har den klassiska emofrisyren och make up:en men de använder vanliga jeans (ibland svarta) och framförallt; eskimåtröjor. (Eskimåtröjor är stickade tröjor med mönster. Egentligen är den tröjan mer inne hos lapparna men av någon anledning går ändå dessa emosar under beteckningen eskimåemosar, är antagligen någon form av ordlek).
Deras beteende skulle man kunna likna vid ”en lugn ekorre i första klass”. Istället för att skrika och härja, som de mer etablerade emosarna, sitter de stilla och skrattar. (Därav ekorreliknelsen, de skrattar ”lite som ekorrar”). Kameran byter de ut mot ett staffli och en pallet. (Inte alla som har detta intresset, men vad jag har sett så verkar de gilla bildlektionerna och de är inte alls så photoshopgalna som det klassiska emot). För övrigt får man en busig känsla när man är i närheten av dem. Och ja, det kan låta som att de är en aning ondsinta då de sitter och skrattar sitt lustiga skratt i tystnaden. Men misstolka inte – man får en väldigt varm härlig känsla inombords när man kommer i närheten av dem.


   
Citera
Ämnesstartare

här har vi inga eskimåemosar iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen som har sett några?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte heller sätt dem utanför gotland men hellre dom än "vanliga" emosar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

inte heller sätt dem utanför gotland men hellre dom än "vanliga" emosar

eller hur! men erkänn att de är söta?:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

eller hur! men erkänn att de är söta?:)

lite kanske, dom är ju inte lika fula iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

lite kanske, dom är ju inte lika fula iaf

nej, de är söta[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

nej, de är söta

lite kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

lite kanske

de är supersöta[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera