Aviseringar
Rensa alla

Estet Teater?


Ämnesstartare

oidentifierad:

hmm..hur ska jag förklara..men sånna där som har converse(vilket verkar vara ett måste för dom). Sånna som försöker vara alternativa och dom gör jättestor grej över att dom "är" det. Så lyssnar dom oftast på kent och sån där läskig soft musik.

oidentifierad:

Dom är med i fula politiska partier tex. ung vänster o.s.v Så engagerar dom sig på ett fult sätt i sånna grejer.

Haha, min bästa kompis är precis tvärtom och hon går teater. [bigsmile]

Fast jag håller med, går också teater och det är många som är sånna... [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tydligen mycket leka och springa runt och improvisera, iaf på carlforska i västerås.


   
SvaraCitera

jag gick det i ettan men pallade inte med läraren så nu går jag bild [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Swiftie:

Tydligen mycket leka och springa runt och improvisera, iaf på carlforska i västerås.

Jag tror nog att det är så det första året.. För att få alla att komma in i teatern, alla är ju olika mycket erfarna från början.
Carlforsska.. 89a el 90a? Om du är 90, vilken linje ska du gå? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tuggatuggummi_:

Men ni som går, är det kul? Ge en inblick i vad man får göra på olika skolor

Många av mina kompisar går estet teater och dom är trevliga å verkar ha jätte kul med det dom gör.
Har gått på en redovisning och dom är duktiga.

tuggatuggummi_:

Känns som att jag är den enda i stora vida världen som ska göra det..

Nej,, det är du inte, om det är någon utbildning på gymnasiet som har bra sammanhållning så är det esteterna,, tycker jag nog lite fördomsfullt,, men så verkar det vara även på andra skolor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Passa dig, estet suger riktigt hårt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oidentifierad:

jag hatar alla jag träffat som går estet teater. Det är alltid jag-är-jätte-alternativ-människor, med fullt av jobbiga ideer, jobbiga personligheter! GAAAH

Jag ska börja 3:e året på estet och din beskrivning av hur de flesta är stämmer precis! Jag är så jävla less på hela högen ><


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jullebullen:

Jag tror nog att det är så det första året.. För att få alla att komma in i teatern, alla är ju olika mycket erfarna från början.
CARLFORSSKA.. 89a el 90a? Om du är 90, vilken linje ska du gå?

Ja, jag går ju estet fast musikinriktning på carlforska... Börjar 2an.Dudå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orihime:

Passa dig, estet suger riktigt hårt!

nej..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill gå estet när jag ska börja gymnasiet, nu ska jag börja nian [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det på många andra ställen som här där jag bor, att dans och teater läser kärnämnena ihop med bildarna första året? Dom räknas i princip som en och samma klass av resten av skolan tills dom börjar tvåan och delar upp sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

unmade_doing:

att dans och teater läser kärnämnena ihop med bildarna första året?

På min skola läser teater ihop med dans och musik, alla år. Gör produktioner ihop också.. De blandar klasserna, men programmen har enskilda kurser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jullebullen:

På min skola läser teater ihop med dans och musik

Ska jag tolka det som att dans och teater är separerade redan från början? För "här hos mig" är dans och teater en och samma klass i ettan, sen väljer dom inriktning..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

unmade_doing:

Ska jag tolka det som att dans och teater är separerade redan från början? För "här hos mig" är dans och teater en och samma klass i ettan, sen väljer dom inriktning..

Ja, från första året har de olika inriktningarna sina lektioner separerade. Men i alla år har man samma klass, där de blandar tre inriktningar.


   
SvaraCitera