Aviseringar
Rensa alla

Etnisk härkomst, viktig vid val av relationer/kompisar?


Ämnesstartare

zulgum:

klicka ett för mycket 'v'

Vad menaru du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Kan vara men mycket handlar om okunskap tror jag... Lätt att falla för grupptrycket när man inte vet så mycket om disciplin & sånt. Lite som nazisterna under andra världskriget; alla var ju inte födda med någon mentalstörning bara för att dom massmördade judar.

Några hade ju fel i huvudet, de på toppen. Det är allt som krävs.

detberorpå:

Är det så i många delar av Afrika också? Händer ju väldigt mycket där

ingen aning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Vad menaru du?

( min rubrik ) VAL inte vall som i vallning..[no-no][ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Några hade ju fel i huvudet, de på toppen.

Menade den jude-hatande befolkningen

Dold text: menar du de som våldtagit och begått brott? Är väl ganska sjklart att sådana har mentala störningar, men när det kommer till att slåss och bli aggressiv så tror jag inte att det har så mycket med hjärnkapaciteten (fann inte det korrekta ordet) att göra - trodde du syftade på dagens samhälle, läste sedan det du hade citerat.

zulgum:

( min rubrik ) VAL inte vall som i vallning..

Hm, du ser pluset, det som finns inom den vita, lilla rutan under din text? Tryck där sen trycker du på ändra[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Menade den jude-hatande befolkningen

Ifall dagens Sverige skulle vara som dåvarande Nazityskland så skulle D*isy vara en av dessa.

zulgum:

VAL inte vall som i vallning..

Det borde du säga till dina ____ föräldrar för att de inte gav dig böcker att läsa som barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Ifall dagens Sverige skulle vara som dåvarande Nazityskland quote]
menade inte att dagens Sverige är som hitlers tid[crazy]

Amsle:

D*isy vara en av dessa.

vrf :o?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

menade inte att dagens Sverige är som hitlers tid

Det är jag medveten om.

detberorpå:

vrf :o?

Jag tycker inte att det bör yttras här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Menade den jude-hatande befolkningen

Den blev ju triggad, okunskap in action. Kaptilister och styrande skyllde allt det dåliga på judar för att arbetarklassen inte skulle förstå vad problemet egentligen låg, hitler blev lika hjärntvättad som alla andra och så började det, enligt mig.

detberorpå:

Dold text:

Alla typer av brott och ofredande, igår natt var det ett blattegäng med en bil utanför, som tutade konstant i typ 10 minuter för att roa sig. Klockan tre på natten... Helt hämningslösa och helt vettlösa, inte för att vara rasist men kan inte se en grupp bestående av bara svenskar bete sig så.

Men i alla fall, de kommer till Sverige/blir födde i sverige och de umgås med folk med samma kultur som dem, sådana är vi människor, vi söker oss till folk som liknar oss. alltså andra blattar i det här fallet, en del av dessa är retards men att vara sådan är coolt och respektingivande nuförtiden, alla försöker vara sådana och hänger med sådana.

Fast detta är ju bara en liten del, misslyckad integration bidrar absolut mest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Det borde du säga till dina ____ föräldrar för att de inte gav dig böcker att läsa som barn.

[wink]

Ojojoj så roligt så att klockorna stannar.. Har du inget bättre för dig än att se ner på människor intelligens och potential? Varför inte ge en hjälpande hand när jag själv anmärkte stavfelet på eget bevåg? [confused] [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Ifall dagens Sverige skulle vara som dåvarande Nazityskland så skulle D*isy vara en av dessa.

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zulgum:

Har du inget bättre för dig än att se ner på människor intelligens och potential? Varför inte ge en hjälpande hand när jag själv anmärkte stavfelet på eget bevåg?

Jag gör inte det. Förlåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

m, du ser pluset, det som finns inom den vita, lilla rutan under din text? Tryck där sen trycker du på ändra[y]

Jag tackar och tar emot, där lärde jag mig en läxa.. Tack så mycket ''fröken'' [cool]


   
SvaraCitera

Det enda jag känner verklig dragninskraft till från andra människor är integritet och intelligens (i brist på bättre ord). Jag har flera gånger känt mig attraherad av människor med annat ursprung, språk och/eller hudfärg än jag själv för att de väckt beundran, respekt och nyfikenhet etc.

Dessutom är jag slav under en egensnickrad lag som säger att jag inte kan presentera någon som inte vet hur man använder orden "jag", "dig", "mig", "är", "den", "det", "dom", "dem, "de", inte har någon vidare koll på meningsuppbyggnad eller särskrivning och missbrukar stor bokstav, punkt och kommatecken, för mina föräldrar. [blush]

Amsle:

Det borde du säga till dina ____ föräldrar för att de inte gav dig böcker att läsa som barn.

Jag tyckte att det hörde hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zulgum:

Tack så mycket ''fröken''

Ingen orsak[cute]

Dekadent:

okunskap in action.

Det jag menade & drf blev det lättare att säga "jo, judar är mindre värda än oss... De är som råttor" osv.

Dekadent:

hitler blev lika hjärntvättad som alla andra och så började det, enligt mig.

Många saker tyder dock påå att hitler var mentalt skadad, har jag hört & läst

Dekadent:

inte för att vara rasist men kan inte se en grupp bestående av bara svenskar bete sig så.

Jag kan... Jag menar, kolla på vasabarnen & fjortisgängen.. Dom är ett utmärkt exempel.
Typ vid 23 så vare några tjejer som kastade stenar på jättemånga rutor, såg att dom inte var invandrare... Man kunde tro att dom var fulla men då hade dom inte kunnat springa så snabbt och mkt efter stenar dom gjorde.

Dekadent:

alltså andra blattar i det här fallet, en del av dessa är retards men att vara sådan är coolt och respektingivande nuförtiden, alla försöker vara sådana och hänger med sådana.

det är dock ganska sjklart att man syns mer om man är invandrare och beter sig högljutt... Man uppmärksammas mer och alla tänker "*suck* invandrare[tired]"
Man uppmärksammar inte dom bra invandrare som faktiskt bidrar med mycket och verkligen försöker vara en god medmänniska och medborgare och man tar verkligen inte hänsyn till deras kultur som sticker ut väldigt tydligt då den är ovanlig i Sverige

Sen har det mycket med att man vill, som invandrare eller icke-svensk, synas - man känner sig osäker och vet inte hur man ska bete sig och därför tar man på sig en Tuff roll för att få respekt.
Kan också ha med att ma har det dåligt hemma eller något och tar skada av det.

åh nu är jag virrig, har helt glömt vad vi snackar om, ursäkta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Det jag menade & drf blev det lättare att säga "jo, judar är mindre värda än oss... De är som råttor" osv.

mm

detberorpå:

Många saker tyder dock påå att hitler var mentalt skadad, har jag hört & läst

Ja, men det bidrar ju bara till att jag har rätt i så fall.

detberorpå:

Jag menar, kolla på vasabarnen & fjortisgängen.. Dom är ett utmärkt exempel.
Typ vid 23 så vare några tjejer som kastade stenar på jättemånga rutor, såg att dom inte var invandrare... Man kunde tro att dom var fulla men då hade dom inte kunnat springa så snabbt och mkt efter stenar dom gjorde.

Jo, men det är ju barn eller ovanligt omogna tonåringar. Dessa blattar var 20-25.

detberorpå:

det är dock ganska sjklart att man syns mer om man är invandrare och beter sig högljutt... Man uppmärksammas mer och alla tänker "*suck* invandrare"

Inte utan anledning.

detberorpå:

Man uppmärksammar inte dom bra invandrare som faktiskt bidrar med mycket och verkligen försöker vara en god medmänniska och medborgare och man tar verkligen inte hänsyn till deras kultur som sticker ut väldigt tydligt då den är ovanlig i Sverige

Älskar trevliga invandrar. Känner tyvärr inte många med utländsk härkomst. 🙁 Men oftast är de trevligare ju äldre de är.

detberorpå:

Sen har det mycket med att man vill, som invandrare eller icke-svensk, synas - man känner sig osäker och vet inte hur man ska bete sig och därför tar man på sig en Tuff roll för att få respekt.
Kan också ha med att ma har det dåligt hemma eller något och tar skada av det.

Ja, finns sådana bland svenskar och "nysvenskar" såklart. Men blattegängen är ändå överlägset värst.

detberorpå:

åh nu är jag virrig, har helt glömt vad vi snackar om, ursäkta.

Ovanligt... [love]


   
SvaraCitera