Aviseringar
Rensa alla

Ett ägg om dagen?


Correh
Ämnesstartare

Jag har en vana sedan ett halv år tillbaka att slurpa i mig ett rått ägg varje morgon som ett litet tillskott till frukosten, varför vet jag inte, har fått för mig att det kanske är bra.

Jag jobbar som snickare om dagarna, därför kände jag att jag behöver den där lilla extra energin.

Så jag tänkte höra om någon vet, är det bra, eller anus?[cheers]


   
Citera
Ämnesetiketter

Correh:

Så jag tänkte höra om någon vet, är det bra, eller anus?

jag gör det samma (fast numera kör jag kokt ägg ist för rått) så bra om du frågar mig [wink]


   
SvaraCitera

Det är nog bra.
Förut var det en massa snack om att det är grymt mycket kolesterol i ägg men senare kom de väl på att det var nyttigt kolesterol?


   
SvaraCitera

WT du är som arbetar med kroppen[crazy]


   
SvaraCitera

Har för mig att min far babblade om att kroppen inte tar upp proteinet lika bra i ett rått ägg som en ägg som är kokat på "hans sätt" dvs att man skall lägga ägget i en kastrull med KALLT vatten och sedan låta det koka upp under lock, när det kokar så tar man kastrullen från plattan och låter ägget ligga i vattnet (i kastrullen med lock på) i 30 minuter. [y]


   
SvaraCitera

Varför äta det rått? Fattar inte poängen med det.

Men ja, ägg är väldigt bra mat. Ät på bara.


   
SvaraCitera

Correh:

Så jag tänkte höra om någon vet, är det bra, eller anus?

jo alltså ett ägg varje morgon är ju jättebra om man känner att man behöver det.
Dock är rått ägg inte så bra eftersom kroppen bara kan ta upp ca hälften av proteinet innan det tillagas.
Jag skulle alltså rekomendera att koka/steka ett ägg och käka varje morgon[smile][y]


   
SvaraCitera

usch har aldrig vågat dricka rått


   
SvaraCitera

[tard]
Frivilligt? [chocked]


   
SvaraCitera

blä


   
SvaraCitera

Jag testade några gånger men det smakar ju usch


   
SvaraCitera

Tänk på djuren![cry]


   
SvaraCitera

Correh:

Jag jobbar som snickare om dagarna, därför kände jag att jag behöver den där lilla extra energin.

Jobbigt att dricka kaffe eller?[shake]


   
SvaraCitera
Correh
Ämnesstartare

svettsvenne:

jag gör det samma (fast numera kör jag kokt ägg ist för rått) så bra om du frågar mig [wink]

Bra 😀

Myksa:

Det är nog bra.
Förut var det en massa snack om att det är grymt mycket kolesterol i ägg men senare kom de väl på att det var nyttigt kolesterol?

Hörde det med, men ah, äh vettefan!

djinn:

WT du är som arbetar med kroppen[crazy]

Huh?

iddqd:

Varför äta det rått? Fattar inte poängen med det.

Men ja, ägg är väldigt bra mat. Ät på bara.

Orkar inte koka, slurp, svälj ner med saft typ, sen är det klart.

pintaren:

jo alltså ett ägg varje morgon är ju jättebra om man känner att man behöver det.
Dock är rått ägg inte så bra eftersom kroppen bara kan ta upp ca hälften av proteinet innan det tillagas.
Jag skulle alltså rekomendera att koka/steka ett ägg och käka varje morgon[smile][y]

åfan, det var något nytt, trodde att det var tvärtom jag :O

Luna Lovegood:

[tard]
Frivilligt? [chocked]

Ja, man tänker väl på kroppen!

Woho:

Jag testade några gånger men det smakar ju usch

man gör det inte för smakens skull, dummer![no-no]

kebu12:

Jobbigt att dricka kaffe eller?[shake]

Nej, det gör jag också, men det innehåller knappast dom nyttiga ämnen som ägg gör?


   
SvaraCitera

Correh:

Bra 😀

Correh din gamla skojare jag har inte hört av dig på evigheter! Senast var 2007 när det var historien om hur du bögade med passaro som gällde och jag gjorde en uppföljare 😀

det var tider det......


   
SvaraCitera