Aviseringar
Rensa alla

Ett liv byggt på rutiner, borde jag?


Ämnesstartare

Jag är en person som ofta får för mig att jag ska göra saker, vissa är galenskaper och vissa är faktiskt ting som borde göras. Jag har svårt att skilja dem så nu ska ni göra det åt mig.

Grejen är att jag tänkt att, från och med måndag, tvinga mig på ett liv byggt på rutiner efter att ha varit väldigt dålig på det senaste halvåret. Har inte haft någon anledning att vakna liksom. Mest för att se om man mår bättre av det, samt att se om jag klarar av det. Undrar efter kzaows(xsaosinx) ångesttråd.

Gå upp samma tid varje morgon, äta frukost, ha dagen någorlunda bestämd - saker som SKA bli gjorda innan man lägger sig, och man lägger sig också samma tid som dagen innan.

Motivera gärna era svar. Och om tråden är obegriplig eller sådant så skyller jag på att jag är rätt nyvaken.


   
Citera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

ja (Du röstade på detta alternativ)

Skoj att se hur det fungerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att ha det exakt utspikat känns lite overkill. Med sömnen känns det ju lite bättre att ha en "senast"-tid, dvs. en tid man senast skall gå upp. Vaknar man pigg innan så kan man likväl gå upp då.


   
SvaraCitera

En mycket bra idé, har faktiskt varit inne på samma tankespår själv. Men ja, många av mina ideér går inte längre än så... ^^ Lättare sagt än gjort liksom.

Men du har säkert mer självdiciplin, hoppas det går bra [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fluorette:

En mycket bra idé, har faktiskt varit inne på samma tankespår själv. Men ja, många av mina ideér går inte längre än så... ^^ Lättare sagt än gjort liksom.

Men du har säkert mer självdiciplin, hoppas det går bra [smile]

Du kan ju joina mig, peppa varandra och sådär. Rapportera hur det går här i tråden [wink]

Buddah:

Att ha det exakt utspikat känns lite overkill. Med sömnen känns det ju lite bättre att ha en "senast"-tid, dvs. en tid man senast skall gå upp. Vaknar man pigg innan så kan man likväl gå upp då.

Med tid menar jag samma alarmtid, om man vaknar tidigare är det ju bra, och om man ligger kvar ett tag så gör det inte jättemycket..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

ja (Du röstade på detta alternativ)

vet inte hur det är för dig osv men jag mår asbra av rutiner. i höstas hade jag nån månad då jag somnade vid 23 och vaknade av mig själv och gick upp vid halv 9. jobbade samma tider varje vardag. det var bäst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissel:

vet inte hur det är för dig osv men jag mår asbra av rutiner. i höstas hade jag nån månad då jag somnade vid 23 och vaknade av mig själv och gick upp vid halv 9. jobbade samma tider varje vardag. det var bäst.

är inte säker eftersom jag är askass på rutiner, därav denna tanke [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

Med tid menar jag samma alarmtid, om man vaknar tidigare är det ju bra, och om man ligger kvar ett tag så gör det inte jättemycket..

Then you have my sword!

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att den som röstade nej ska motivera!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

är inte säker eftersom jag är askass på rutiner, därav denna tanke [blush]

prova!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Röstade ja. För jag tror att rutiner är något man mår bra av och som ger en viss stabilitet och trygghet. Go for it gurrrl.


   
SvaraCitera

Supply and Demand:

rutiner

kroppen gillar rutiner


   
SvaraCitera

Supply and Demand:

ja (Du röstade på detta alternativ)

Jag ror att det kan vara bra att ha några rutiner.


   
SvaraCitera

Supply and Demand:

ja (Du röstade på detta alternativ)

Supply and Demand:

Motivera gärna era svar.

Jag mår bra om du mår bra [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

ja (Du röstade på detta alternativ)

Inte så det går överstyr, men du kommer att må bättre om du äter och sover ordentligt.


   
SvaraCitera