Aviseringar
Rensa alla

Ett meddelande från modkåren


Ämnesstartare

Hejsan,

Det här är ett litet meddelande från mig och de andra modsen. Vi tycker att det är fantastiskt skoj att jobba med UM, och är väldigt glada att ni är så många som hänger här. Vi gillar att det diskuteras om allt möjligt och att flera av er är kompisar även utanför sajten.

Men vi tycker att det är tråkigt att vissa har gjort det till sin grej att vara otrevliga, respektlösa och ibland rentav elaka gentemot andra medlemmar. Vi vill att UM ska vara en härlig plats för alla att hänga på, att nya medlemmar ska bemötas med värme och respekt och att folk ska kunna skriva i forumet utan att direkt bli påhoppade med spydigheter och kränkande kommentarer.

Vi hoppas, och tror, att de flesta av er håller med oss. Att ni också vill ha ett trevligt internetklimat. Vi tror inte att någon av er medvetet vill vara elak – kanske råkar ni bara snubbla på tangenterna, har en dålig dag eller är oslipade ironiker. Vi vill inte peka ut någon, vi vill bara skicka ut en vänlig uppmaning om att tänka till några gånger extra innan ni skriver taskiga kommentarer. 

En del som är reggade här är det för att de mår dåligt på ett eller annat sätt, att de kanske har det jobbigt hemma eller inte har någon kompis att vända sig till. Försök ha det i åtanke. Och tänk också på att ett par elaka ord på en skärm kan göra väldigt ont. Lika ont som ett slag i ansiktet.

Vi har tidigare mest modererat "bakom kulisserna" men i fortsättningen kommer vi att säga till öppet i forumet när vi ser något som vi inte tycker är okej. Med detta hoppas vi att tonen i forumet blir trevligare – och att ni som känner er utsatta också känner stöd från oss. Och om du blir utsatt, snälla slå inte tillbaka med samma ton utan använd sajtens anmälningsfunktion!

Vi vill också ta tillfället i akt att berätta lite om hur vi gör när vi modererar. Ni kanske tror att varje moderator härjar fritt och gör lite som hen själv vill, men det stämmer inte. Vi snackar i stort sett dagligen med varandra, diskuterar modereringar och många beslut tar vi tillsammans. Vi arbetar efter en gemensam värdegrund med gemensamma mål. Visst modererar vi fel ibland, men vi har inte som mål att förstöra för er. 

Så, det var allt. Nu kan ni återgå till vad ni pysslade med innan ni klickade er in här. Så länge det inte var att skriva elakheter, förstås...

Trevlig kväll!

/ André, timeisrunningout, Fingerprints, Miceparade, qazedctgb, Schism


   
Citera
Ämnesstartare

varför är jag ingen mod?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
varför är jag ingen mod?

Alla användare är välkomna att skicka in en moderator-ansökan till André!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är medvetet elak när jag känner för det, att vara mottagare av det är ett av privilegierna jag bjuder på av att interagera med mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
varför är jag ingen mod?

Som Fingerprints skrev är alla välkomna att skicka in en ansökan. Skriv i så fall en utförlig beskrivning av dig själv, din UM-historik och vad du trot att du skulle kunna tillföra sajten och modkåren.
För tillfället söker vi dock inte några nya moderatorer. Men får vi in någon riktigt bra ansökan så är det inte omöjligt att vi tar in ändå. Glad


   
SvaraCitera
penja

bra meddelande! Ni är duktiga tycker jag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:
bra meddelande! Ni är duktiga tycker jag!

Puss HjärtaNi är också himlans bra, allihopa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: För tillfället söker vi dock inte några nya moderatorer. Men får vi in någon riktigt bra ansökan så är det inte omöjligt att vi tar in ändå.

vad innebär jobbet som moderator?


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

vad innebär jobbet som moderator?

Vi tar hand om anmälningar som kommer in, hanterar regelbrott ute i trådarna och... ptja, är här för medlemmarna. Om man nu ska försöka summera det väldigt kort.


   
SvaraCitera

HEJA! MERA LÖVE Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ser det fortfarande som civilkurage att peka ut idioti när jag ser den men visst kan det vara bra med detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hela den här tråden känns som ett personangrepp mot mig. 


   
SvaraCitera
time
 time

patrick bateman:
Hela den här tråden känns som ett personangrepp mot mig. 

Det är inte ett personangrepp mot någon och vi pekar absolut inte ut någon enskild användare. Den här tråden är en hyllning till vad vi tycker om UM och vad vi tror på och vi tror på en bättre stämning i forumet. Om du känner dig träffad av en uppmaning om att vara snällare mot folk - är det inte då dags att ta en tankeställare även om det inte handlade om dig? Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout: Det är inte ett personangrepp mot någon och vi pekar absolut inte ut någon enskild användare. Den här tråden är en hyllning till vad vi tycker om UM och vad vi tror på och vi tror på en bättre stämning i forumet. Om du känner dig träffad av en uppmaning om att vara snällare mot folk - är det inte då dags att ta en tankeställare även om det inte handlade om dig?

Jag skrev faktiskt det som ett skämt.

Jag är snäll och hade resten av UM varit snälla mot mig hade det kanske synts. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni borde återinföra varningspoäng, även fast det blev som en statusgrej istället. Rodnar


   
SvaraCitera