Aviseringar
Rensa alla

Ett misstag?


Ämnesstartare

Har kommit tillbaka till sthlm nu efter en månads lov som jag spenderat hemma. Nu när jag kom "hem" kändes det sjukt konstigt,börjar fundera på varför jag ens är här,varför jag pluggar till nåt jag är säker på är för svårt för mig och varför jag är så dum och bygger upp studieskulder på det.

Förra terminen gick jag till skolan, gjorde allt jag skulle och gjorde det ambitiöst. Nu känns det dock bara omotiverat att börja igen, att få mer skulder på nåt jag inte är säker på.

Jag kom fram till att den största anledningen att jag fick för mig att plugga i sthlm va att jag ville komma så långt hemmifrån som möjligt då det bara är strul där, dock finns det några små personliga anledningar som vägde över oxå, och att jag inte vill ta itu med "vuxenlivet" än då jag inte finner nåt yrke "roligt/motiverande/intressant" och nu har ju alla uppsägningar tagit hårt på hela sverige och det är ju svårt att få jobb så och defenetivt lägenhet så man kan flytta hemmifrån.

Alltså, jag har inget motiverande jobb jag vill syssla med och skjuter bara upp det för jag inte vill tvingas att bo hemma då denna månaden var tillräckligt att stå ut med. Ingenjör kan väl inte vara helt fel då jag inte är intresserad av något? Jag gör det jag ska bara och om man inte är intresserad så är d väl bättre att skaffa ett välbetalt jobb så man kan försöka köpa sig lycklig än att traggla på ICA eller nåt ålderdomshem?

Jag vet inte riktigt vad jag vill få ut men jag är jävligt förvirrad och vet inte vad jag vill eller om jag vill eller nåt alls![sad] Jag ville väl plugga till ingenjör, pengar lockar och dom flesta jag gick ur skolan med ligger bara hemma nu när dom är 20 och snyltar på föräldrar vilket jag är helt emot. =/


   
Citera
Ämnesstartare

Du är jätteduktig som gör NÅGOT, vill du inte jobba som ingenjör 4life så är det bara att hitta på något annat.
Bara man har en grund att stå på & en inkomst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: