Aviseringar
Rensa alla

Ett öppet brev till alla politiker


Ämnesstartare

Hej!
Jag är en snäll tjej på 20 jordsnurr som bor i förorten. En gång satt jag på balkongen och såg två civilare springa in i ett parkeringshus med dragna vapen. En tant med hund gick förbi och stirrade på dem, förvånat. De sprang ut efter någon minut igen, satte på sirenen på civilbilen och körde vidare.

Tre skottlossningar har skett utanför mitt hus, en där jag bodde förut, två där jag bor nu. Den senaste var inte utanför huset, några hus bort. Det totala antalet skottlossningar som skett i våra områden under tiden vi bott här är ju mycket större.
Just nu springer en rånarliga omkring här och rånar folk med kniv. De stack en politiker i benet. Han blödde jättemycket.

Jag vill bo där man är rädd för arga älgar. Inte människor med stora vapen som slåss.

Snälla politiker.
Kan ni ta bort alla dumma vapen? Kan ni hjälpa alla arga, ledsna människor så de blir gladare? Kan ni få dem att sluta skjuta varandra utanför mitt fönster?

Snälla politiker.
När ska ni riva förorten?


   
Citera
Ämnesstartare

[love]

(fast var ska alla fattiga då bo???)


   
SvaraCitera

isola:

(fast var ska alla fattiga då bo???)

tror TS är ute efter samhälle utan samhällsklasser du vet [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

(fast var ska alla fattiga då bo???)

Jag tycker vi ska ta bort fattigdomen också


   
SvaraCitera

onice...
du bodde i typ botkyrka va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

du bodde i typ botkyrka va?

däromkring


   
SvaraCitera

Vågar inte ens åka närma Skägget här. Ryd är ghetto nog för mig [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle flyttat till en mysigare förort[sad]


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

däromkring

visste ej att det var så illa där
har mest hört folk prata om ställena efter blåa
bodde iofs vid blåa förut
men märkte inte av så mkt
bodde iofs inte på något av de värsta ställena heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra talat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

tror TS är ute efter samhälle utan samhällsklasser du vet [zzz]

Kommer ju finnas fattiga, sjuka och missbrukare där med. Går ej att få bukt med, tyvärr. Fast vill också ha ett lyckligt samhälle i symbios! En tant Berg och en Pippi i varje kvarter!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med.
[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du några idéer på vad man kan göra Troden? *försöker starta diskussion*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror förresten inte att några politiker hänger här så mycket :C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

visste ej att det var så illa där

Alltså. Jag tror jag bor i den fattigaste kommunen i Stockholm.
Det finns en grupp människor som överdriver väldigt mycket. Det finns en grupp människor som blundar för allt. Sedan finns det några där emellan, men de är rädda för att kategorisera sig i den första gruppen, så de anpassar sig efter rädslan i den andra.

Man blir inte våldtagen för man går i kjol. Det finns inga galna babianer som slår alla svenskar. Jag har aldrig känt att några farliga killar inte respekterar mig för att jag saknar kuk. Vi blir inte förtryckta för att vi är svenskar.

Men det bor bara fattiga människor här. Allting är slitet och nedgånget. Man vänjer ögonen vid misären. Det finns kriminella människor som skjuter varandra. Polisen vågar inte lämna bilen parkerad för då får de däcken sönderskurna, de är inte välkomna hit. Av samma killar som står och röker hasch i trappuppgångarna och har snälla ögon och fnittrar.

Man måste erkänna nyanserna.

isola:

Kommer ju finnas fattiga, sjuka och missbrukare där med.

Det så fina borgerliga begreppet "utanförskapet" är den största sjukdomen, den har många symtom och den kan vi avskaffa.
Du har fel.


   
SvaraCitera