Aviseringar
Rensa alla

Ett piller för mycket?


Ämnesstartare

Jag äter Cerazette och när jag skulle ta mitt piller idag så märkte jag att pillret på onsdagen var där! Konstigt tänkte jag (eftersom jag var nästan säker på att jag tog den igår hmm), och tog både onsdagens o dagens piller samtidigt. Sen märkte jag att jag bara råkat tagit fel igår (Onsdag, tog den längst upp, för jag är på slutet av kartan), så nu har jag tagit ett piller för mycket!

Vad ska jag göra? Ska jag fortsätta ta dom som vanligt eller hoppa över pillret imorgon?


   
Citera
Ämnesstartare

fortsätt äta som vanligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Död åt cerazette,förutom den tappade matlusten,jag dyrkar den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät ett till nu[crazy]


   
SvaraCitera
Hando

Ta en extra för säkerhets skull


   
SvaraCitera
Åtta

Oniponi:

och tog både onsdagens o dagens piller samtidigt.

Image

Hur tänkte du då...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Hur tänkte du då...?

nomnomnom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, eftersom jag trodde att jag missade Onsdagens och det står att man ska ta glömt piller så fort som möjligt...

Tack för hjälpten förövrigt Matilda 😉


   
SvaraCitera
Åtta

Oniponi:

Ja, eftersom jag trodde att jag missade Onsdagens och det står att man ska ta glömt piller så fort som möjligt...

Och var står det att man ska ta dubbel dos? Vanligtvis så ska du ta ett missat piller inom 12 timmar. Att ta dubbelt så mycket hormoner som det är tänkt att du ska ta är inte på något sätt bättre än att bara ta ett piller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cerazette är lite annorlunda vad jag förstår det

"Den glömda tabletten ska tas så snart som möjligt, därefter ska behandlingen fortsätta som vanligt. Om det gått mer än 36 timmar mellan två tablettintag krävs kompletterande skydd under en vecka."

(nvm)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Hur tänkte du då...?

Sluta vara pinsam, det är pinsamt [no-no]


   
SvaraCitera
Åtta

Unexpected:

Sluta vara pinsam, det är pinsamt [no-no]

Tycker om att vara pinsam. Det får alla andra att känna sig obekväma. [no-no]

Oniponi:

Cerazette är lite annorlunda vad jag förstår det

Då ber jag om ursäkt för missförståndet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Tycker om att vara pinsam. Det får alla andra att känna sig obekväma. [no-no]

Du är ond [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Då ber jag om ursäkt för missförståndet.

Äsch, jag tycker själv det är krångligt! [smile]


   
SvaraCitera
blum
 blum

Åtta:

Och var står det att man ska ta dubbel dos? Vanligtvis så ska du ta ett missat piller inom 12 timmar. Att ta dubbelt så mycket hormoner som det är tänkt att du ska ta är inte på något sätt bättre än att bara ta ett piller.

Det står i bipacksedeln att man ska ta det bortglömda pillret, även om det innebär att du tar två tabletter samtidigt.[rolleyes]


   
SvaraCitera