Aviseringar
Rensa alla

Ett stort nederlag för demokratin i Sverige


Ämnesstartare

(Vänsterextremer stör torgmöte anordnat av SDU i Malmö)

"Socialdemokraterna och vänsterpartiet tillsammans med diverse små vänsterextrema sekter, har idag skickat sina gatukravallister för att visa sitt förakt emot svenska grundlagar. Ett stort nederlag för demokrati och folkliga rättigheter är resultatet."

"Flertalet kommunalt valda representanter ifrån både (v) och (s) deltog i de vänsterextrema kravallerna. Något att tänka på för väljarna i Malmö i nästa val."

* 200-250 terrorister som stör möten som dom inte gillar. Möten som till skillnad från deras eget möte HAR tillstånd att genomföras.
* SD har all rätt att framföra sitt budskap i Sverige.
* Skönt åtminstone att 10-15 greps, hoppas dom är kända för polisen så fängelset närmar sig!

Självklart ska rätten till att hålla ett politiskt möte värnas om!

http://www.kvp.se/polopoly_fs/1.1338206!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819....

http://antiism.wordpress.com/2008/10/18/s-och-v-har-skickat-ut-sina-militanta-ex...

Hur mycket kostade detta för övrigt? Är det inte vänstern som brukar klaga över att pengarna behöver gå till BRA saker. Skulle dom BRA sakerna vara 100+ poliser i kravallutrustning plus civilpoliser som ska ta hand om dessa snorungar och köra hem dom till mamma?


   
Citera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

* 200-250 terrorister som stör möten som dom inte gillar. Möten som till skillnad från deras eget möte HAR tillstånd att genomföras.

Vad är det odemokratiska med att störa möten? Det är väl också ett sätt att få fram sin åsikt? Är inte olagligt vad jag vet att störa möten så länge det inte sker med våld.

Grön och Vit:

* SD har all rätt att framföra sitt budskap i Sverige.

Ja, och vänstern har all rätt att hindra dem. De kanske vill visa att SD inte är välkomna i Sverige?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Som soldater kæmper vi for samme sag!

Vilket språk sjunger de på? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Vad är det odemokratiska med att störa möten? Det är väl också ett sätt att få fram sin åsikt? Är inte olagligt vad jag vet att störa möten så länge det inte sker med våld.

Tillstånd saknas och att detta är spontant är det löjligaste jag har hört.

BreakTheAuthority:

Ja, och vänstern har all rätt att hindra dem. De kanske vill visa att SD inte är välkomna i Sverige?

Det har dom inte då dom saknar tillstånd och aldrig skulle få ett sådant då polisen väl känner till dessa människor.

Det här är ett fåtal organiserade personer vilket inte bevisar något annat än att dom är emot demokratin i Sverige när dom stör bland annat SD:s möten plus alla andra vidriga aktioner vänsterpacket utför.

Av alla "vanliga" människor som lyssnat på exempelvis SD:s och ND:s möten är dom flesta av dom som kommer fram och säger sin åsikt positiva til SD och liknande partier. Men även detta hindras av vänsterextremerna och det är en katastrof när vanliga människor inte kan eller vågar gå ut och lyssna på ett politiskt parti och efter säga sin åsikt till partiets ansvariga.

BreakTheAuthority:

Är inte olagligt vad jag vet att störa möten så länge det inte sker med våld.

10-15 personer greps. Detta händer inte under fredliga möten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Av alla "vanliga" som kommer fram och säger sin åsikt är positiva til SD och liknande partier.

Haha, ajo. Alla! verkligen alla!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Haha, ajo. Alla! verkligen alla!

Meningen var inte fullständig, men det missade du uppenbarligen. Nu är den uppdaterad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Tillstånd saknas och att detta är spontant är det löjligaste jag har hört.

Va? Sa jag något om spontant?

Grön och Vit:

Det här är ett fåtal organiserade personer vilket inte bevisar något annat än att dom är emot demokratin i Sverige när dom stör bland annat SD:s möten plus alla andra vidriga aktioner vänsterpacket utför.

Det är inte att vara emot "demokratin" att man framför sin åsikt om någon annans åsikt.

Grön och Vit:

Av alla "vanliga" som kommer fram och säger sin åsikt är positiva til SD och liknande partier. Men även detta hindras av vänsterextremerna och det är en katastrof när vanliga människor inte kan eller vågar gå ut och lyssna på ett politiskt parti och efter säga sin åsikt till partiets ansvariga.

Bra, då kanske fler slipper höra deras dumheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

10-15 personer greps. Detta händer inte under fredliga möten.

Har ju hänt att poliser gripit folk även under fredliga demonstationer. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Socialdemokraterna och vänsterpartiet tillsammans med diverse små vänsterextrema sekter, har idag skickat sina gatukravallister för att visa sitt förakt emot svenska grundlagar.

Grön och Vit:

"Flertalet kommunalt valda representanter ifrån både (v) och (s) deltog i de vänsterextrema kravallerna. Något att tänka på för väljarna i Malmö i nästa val."

Grön och Vit:

* 200-250 terrorister som stör möten som dom inte gillar. Möten som till skillnad från deras eget möte HAR tillstånd att genomföras.

Ta inte i så du skiter på dig nu...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Va? Sa jag något om spontant?

Eftersom tillstånd saknas är det allt annat än demokratiskt. Folket i Malmö har inte valt att INTE kunna lyssna på SD:s budskap, det valde S och V åt dom! Därav antar jag att du syftar på att det var en spontan aktion, det är ju den enda möjligheten till att det skulle vara demokratiskt, vilket inte är fallet.

BreakTheAuthority:

Det är inte att vara emot "demokratin" att man framför sin åsikt om någon annans åsikt.

Man får inte störa annans möte, därav ingriper polisen och griper 10-15 personer ur vänstermobben. Det är demokratiska rättigheter som hindras när desssa grupper är ute och med våld och trakasserier attackerar inte bara SD utan hela samhället.

Det är väldigt odemokratiskt.

BreakTheAuthority:

Bra, då kanske fler slipper höra deras dumheter.

Majoriteten som agerar på ett normalt sätt är som sagt positiva till de åsikter och politiska budskap som SD för fram. Dom vill med andra ord höra det här talet til skillnad från dig, Ung Vänster, SSU, terrorgrupper på vänsterkanten m.fl. Jag tycker ärligt synd om dessa människor som åker runt i Sverige för att söka konfrontation och "leka", för jag antar att det är vad det är för dom själva? Det är knappast något vettigt dessa människor sysslar med, en hobby skulle kanske passa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Har ju hänt att poliser gripit folk även under fredliga demonstationer.

Förmodligen då tillstånd saknas och personen inte lyder ordningsmakten. Därav är mötet inte fredligt då polisen med våld får flytta personer.

KarlMarx:

Ta inte i så du skiter på dig nu...

Det två första bitarna är citat. Det andra är en förklaring av vad som hände. Menar du att dessa vänsterextremer hade tillstånd? [bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exempelvis var jag själv i Södertälje för några veckor sedan och lyssnade på ND när dom talade om det svenskfientliga våldet och misshandeln av en svensk tjej vid pendeltågsstationen. Nästan alla var positiva och även syrianer/assyrer (dessa är de stora folkgrupperna i Södertälje) gav väldigt beröm åt det ND sade.

Folket VILL höra dessa möten och vill dom det inte så väljer dom helst SJÄLVA, dom behöver inte extremvänsterns hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Eftersom tillstånd saknas är det allt annat än demokratiskt

Är ju odemokratiskt om man ska behöva ha tillstånd för att framföra en åsikt? Det var iaf en av de mest odemkoratiska saker jag hört.

Grön och Vit:

Folket i Malmö har inte valt att INTE kunna lyssna på SD:s budskap, det valde S och V åt dom!

De har inte valt att lyssna på SD heller, det har politikerna gett tillstånd till.

Grön och Vit:

Man får inte störa annans möte, därav ingriper polisen och griper 10-15 personer ur vänstermobben. Det är demokratiska rättigheter som hindras när desssa grupper är ute och med våld och trakasserier attackerar inte bara SD utan hela samhället.

Det är väldigt odemokratiskt.

De använder odemokratiska metoder mot ett anti-demokratiskt parti. Inget konstigt med det.

Grön och Vit:

Majoriteten som agerar på ett normalt sätt är som sagt positiva till de åsikter och politiska budskap som SD för fram.

Japp, det låter ju ganska gulligt i teorin med "folkgemenskap" och "svensk kultur" och allt det där.

Grön och Vit:

Dom vill med andra ord höra det här talet til skillnad från dig, Ung Vänster, SSU, terrorgrupper på vänsterkanten m.fl. Jag tycker ärligt synd om dessa människor som åker runt i Sverige för att söka konfrontation och "leka", för jag antar att det är vad det är för dom själva? Det är knappast något vettigt dessa människor sysslar med, en hobby skulle kanske passa?

Det är en politisk aktion de sysslar med precis som SD. Har man anti-demokratiska åsikter får man tåla lite anti-demokratiska metoder som gensvar. SD är sånt gnällparti som det alltid ska vara så synd om.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera