Aviseringar
Rensa alla

Ett svart hål i mitt hjärta


Ämnesstartare

Hej,

Jag är en tjej som har blivit tillsammans med världens bästa pojkvän. Vi har varit tillsammans i lite över 1 månad. En sak som gör mig så ledsen, det är att när jag kollade 1 gång i hans bildmapp på sin dator när han inte va i närheten, så va det massa bilder på både han och hans ex.. jag fick en klump i magen när jag såg dom bilderna.

Jag har tänkt ofta på att fråga honom varför han har kvar bilder på hans ex. Känns så himla konstigt att han har det, det är nästan som han "saknar" minnen eller över huvudtaget henne.

Snälla, någon snäll själ som vill rådhjälpa mig och säga hur just ni skulle göra om det va samma situation för er,

Kram Pinkgirl


   
Citera

Kan tänka mig att han inte vill att du snookar bland hans personliga grejer.. 


   
SvaraCitera

Varför kollar du på hans saker? 


   
SvaraCitera

Finns bilder på mig och mitt ex, finns bilder på min partner och dess ex. So what? De har varit en del av ens liv, och nu har man gått vidare. Nu vet jag inte vad din partnet har för slags bilder men de bilder jag har från tex min student är mitt ex med på och kan inte radera bort hen även om jag velat så. Bara för att din partner har bilder betyder inte heller att han sitter och tittar på dom, och kanske inte ens tänker på att han har det sparat.

Kommunikation och ärlighet är viktigt.


   
SvaraCitera

Kan bara hålla med dom ovan.


   
SvaraCitera
time
 time

Det går inte att kräva av ens partner att de ska försöka sudda ut sin historia för ens egen skull. Alla val en har gjort har ju lett fram till ens nuvarande situation. Som FruLiten sa, det finns inget som säger att han tittar på bilderna ofta eller ens någon gång och saknar det. Jag skulle inte radera bilder, det är respektlöst mot de minnen man byggt upp under en annan period i ens liv. Nu är han med dig, slappna av, njut och ta kort på er han kan fylla bildmappen med istället. Bygg nya minnen och älta inte något du inte kan ändra på! 


   
SvaraCitera
time
 time

Och, ja. Jättetaskigt att snoka bara för att han inte är där. Det är integritetskränkande på så många plan.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
reben

pinkgirl: hur just ni skulle göra om det va samma situation för er

pratat med hnm o förklarat att jag inte vill att han ska ha levt innan mig. va helt ärlig med att ha snokat igenom hans dator o frågat om bilderna, om han säger att dom inte betyder ngt så typ gråtit o slängt med saker o så till han tar bort dom ändå. sen aldrig förlåta d helr för mkt stort svek att behålla sånt.


   
SvaraCitera