Aviseringar
Rensa alla

Ett tredje världskrig?


Ämnesstartare

Jag tror att Kina är det ekonomiskt starkaste landet och USA militärt sett det starkaste landet idag.Därför tror jag inte att något av de två länderna skulle riskera allt det har för ett tredje världskrig. USA och Kina är inte de enda länderna som i ett tredje världskrig skulle påverkas negativt utan alla länder skulle bli påverkade just för att vi idag lever i ett globalt samhälle och ett tredje världskrig skulle innebära att hela världsekonomin rasade och även världshandeln. Ett tredje världskrig skulle inte ge några positiva konsekvenser utan endast negativa, och det är inte många länder idag som har råd med ett till världskrig heller. De flesta länderna har nog mycket mer att förlora än att vinna på ett till världskrig. Dessa är de flesta anledningar till att jag tror att det INTE kommer bli ett till världskrig.

Vad tror ni kommer det bli ett tredje världskrig eller inte? Motivera era svar!!


   
Citera

Leeilaa:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Men jag tror inte det som händer nu i Korea kommer orsaka det.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Leeilaa:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Bara när som är frågan.


   
SvaraCitera

Ett tredje världskrig i den mån som i första och andra? Nej, det tror jag inte.


   
SvaraCitera

Leeilaa:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Världen ser alldeles för annorlunda ut idag jämfört med början av 1900-talet


   
SvaraCitera

Varför kan jag inte rösta, det kommer fram "Du måste komplettera dina användar uppgifter med kön och ålder för att kunna rösta"
Vafan ska jag göra?


   
SvaraCitera

Leeilaa:

Ett tredje världskrig skulle inte ge några positiva konsekvenser utan endast negativa

Tror inte något världskrig eller krig över huvud taget givit några positiva konsekvenser.

Leeilaa:

och det är inte många länder idag som har råd med ett till världskrig heller.

Råd och råd. Världskrig har aldrig handlat om ''Nu har vi lite pengar över, kanske ett krig hade varit något''.

Leeilaa:

De flesta länderna har nog mycket mer att förlora än att vinna på ett till världskrig.

Det har väl alla. Men krig ingår i vår natur så jag är övertygad om att det kommer att ske förr eller senare. Dock kanske motivationen blir lite annorlundare än tidigare.

Tror mest på ett framtida religionskrig. Vi har det fortfarande väldigt spänt mellan den muslimska och kristna världen och vem vet, kanske blir Påven lönnmördad eller nått och drar igång något stort.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

om inte Korea konflikten eskalerar ännu mer så kommer vi för eller senare till den punkt då bristen på naturresurser kommer utlösa ett.


   
SvaraCitera

Leeilaa:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

orkade inte läsa tråden men varför skulle det inte bli det liksom


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

varför skulle det inte bli det liksom

enhimmelskdrog:

läs tråden


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

orkade inte läsa tråden men varför skulle det inte bli det liksom

alltså, tror inte det kommer bli ett världskrig pga det som händer nuuu


   
SvaraCitera

Leeilaa:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Om resurser så som vatten, olja, mat osv


   
SvaraCitera

Leeilaa:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Någon gång.. [shake][cry][cry]


   
SvaraCitera

Leeilaa:

Vad tror ni kommer det bli ett tredje världskrig eller inte? Motivera era svar!!

I takt med att miljöförstöringen ökar, befolkningsökningen är dramatisk och resurserna krymper kommer polariseringen mellan de som skall dela på resurserna växa. Väpnad konflikt är oundviklig.


   
SvaraCitera