Aviseringar
Rensa alla

1 trolltråd


Blivande_japan: "jag slickade på 1 lyccktstålpe kan ja va gravid nu"

Ha ha, tack för skrattet jag fick! Glad


   
SvaraCitera

Trolltråd:
- Syftet är inställt på att irritera en specifik grupp/individ, riktad attack.
- Syftet är inställt på att irritera alla som medverkar i tråden, spridd attack.
- Syftet att detektera vilka som är naiva och lättlurade.
- Syftet att avgöra vilka som är stabila i sitt humör, sin åsikt m.m.

Hur man avgör? Det är svårt, det krävs att man känner till personen sen tidigare diskussioner.


   
SvaraCitera

Räknar typ bara Dödsguden som ett riktigt troll här. Resten är mest tramstrådar. Det ska vara ambitiöst och originellt!


   
SvaraCitera

det där va ju inte ens kul! Mycket glad

- Razorblade -:

Ha ha, tack för skrattet jag fick! Glad


   
SvaraCitera

- Razorblade -: Hur man avgör? Det är svårt, det krävs att man känner till personen sen tidigare diskussioner.

nja, man kan ju säga saker som provocerar de allra flesta typ "homosexuella är äckliga" "alla invandrare våldtar" etc


   
SvaraCitera

då får man ganon på sin sida i debatten också, det kan ju va festligt kanske


   
SvaraCitera

Blivande_japan: det där va ju inte ens kul!Mycket glad

Jo, jag bestämmer! Blink Kalla mig lättroad, men jag tyckte iaf att det var kul.

Blivande_japan: nja, man kan ju säga saker som provocerar de allra flesta typ "homosexuella är äckliga" "alla invandrare våldtar" etc

Ja men det finns folk som verkligen tycker så, då är de inte troll. Ett troll för mig är en person som medvetet jävlas men har en annan åsikt än den som läggs fram i diskussionen.


   
SvaraCitera

- Razorblade -
Ja men det finns folk som verkligen tycker så, då är de inte troll. Ett troll för mig är en person som medvetet jävlas men har en annan åsikt än den som läggs fram i diskussionen.

fast det är det ju visst om man skriver så för att man vet att det provocerar men inte själv tkr så!


   
SvaraCitera

troll är en myt allt e drag


   
SvaraCitera

Blivande_japan: fast det är det ju visst om man skriver så för att man vet att det provocerar men inte själv tkr så!

lol


   
SvaraCitera

Förneka förintelsen!

Fast folk blir mer sura när man förnekar den lite. Typ "det var inte alls 6 miljoner som dog, det var mera typ... ett tiotal tusen judar, och de dog av naturliga orsaker" osv...


   
SvaraCitera

Chi Huang Ti: och de dog av naturliga orsaker" osv...

gas e naturligt


   
SvaraCitera

Blivande_japan: fast det är det ju visst om man skriver så för att man vet att det provocerar men inte själv tkr så!

Om man inte har de värderingarna men ändå får ur sig saker som provocerar, då är man ett troll. Om man däremot verkligen står för det man får ur sig, då tycker jag inte att man är ett troll.


   
SvaraCitera

- Razorblade -:

Om man inte har de värderingarna men ändå får ur sig saker som provocerar, då är man ett troll. Om man däremot verkligen står för det man får ur sig, då tycker jag inte att man är ett troll.

nä, d va ju precis d ja menade!?


   
SvaraCitera

Blivande_japan: nä, d va ju precis d ja menade!?

Men jag fattar inte, håller du med mig eller inte?


   
SvaraCitera