Aviseringar
Rensa alla

Ett val


Ämnesstartare

Horrorshow:

Blir inge vettigt jobb på bara en journalistgymnasieutbildning

Det tror jag inte heller och jag vet att jag måste gå högskolan efteråt, grejen är det bara att jag vill gå något jag skulle tycka är roligt och jag vill inte gå samhäll...[smile]

Milk:

Mediaprogrammet är en skämtlinje, för att vara helt ärlig.

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Hej kära flicka!

Idag så är det så med vår alliansregering att de sätter stor press på er små unga individer att välja rätt från början, eftersom all form av behörighetskomplettering på komvux leder till att du har sämre chanser att komma in på en utbildning.

Jag vet 🙂 men våra journalistik och media linjer är högskoleförbredande så jag inte behöver läsa till extra, jag gillar inte heller det att vi ska behöva välja direkt vad vi vill bli men jag funderar på att gå journalist eller media linjen för jag tycker det verkar roligt och jag är skoltrött så jag orkar inte gå någon linje som itne verkar kul...
[smile]


   
SvaraCitera

Carl Adolph Agardhgymnasiet i Lund har både media-fotografi och även journalistik. ^^


   
SvaraCitera

Milk:

Mediaprogrammet är en skämtlinje, för att vara helt ärlig.

[y]

Spiritsoul:

Varför?

för att man går tramskurser och får ingen behörighet... så kommer du gå med ett gäng väldigt studieomotiverade människor...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouki:

Carl Adolph Agardhgymnasiet i Lund har både media-fotografi och även journalistik. ^^

okej, är det en speciell skola för de som vill skriva eller är det som många andra gymnasium som har journalist linjen?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

för att man går tramskurser och får ingen behörighet... så kommer du gå med ett gäng väldigt studieomotiverade människor...

Eftersom den är högskolaförbredande borde den väll vara bättre än alla andra praktiska linjer? och jag har sett ämnena och det verkar inte vara något fel på de, gå in på lbs.se (ljud&bildskolan) =)
men tack ändå...får mig att tänka lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Mer skönlitterärt skrivande vet jag att fryshuset en gång haft en linje för men som sedan tyvärr lade ned.

...Min kompis går där nu?[tard] Ofta de tog bort den sen.


   
SvaraCitera

Spiritsoul:

okej, är det en speciell skola för de som vill skriva eller är det som många andra gymnasium som har journalist linjen?[smile]

Det är en friskola med internationell inriktning. Men inte speciellt för skrivartalanger, betvivlar att ett sådant gymnasium existerar...

LBS media/fotografi är ett skämt, iaf i Lund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spiritsoul:

Varför?

För att människorna som går Medieprogrammet är folk som är trötta på skolan och vill springa runt och fota "konstnärliga" objekt i tre år. Men på andra sidan...

Spiritsoul:

jag är skoltrött så jag orkar inte gå någon linje som itne verkar kul...

Så kanske du är just en av dem.

Kom bara ihåg att du stänger dörrar för framtiden. Dessutom så är Medieprogrammet lite ökänt för det är svårt att få jobb efteråt.
Är du beredd att ta den risken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

...Min kompis går där nu? Ofta de tog bort den sen.

äre sant, fick för mig att jag hört den var nedlagd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

äre sant, fick för mig att jag hört den var nedlagd.

Njae. Eller hon går i trean nu, så den kanske är nedlagt att man inte får söka längre.


   
SvaraCitera

Spiritsoul:

ämnena

såg ut som en helt okej katalog man ska läsa både historia och samhälle b vilket nog inte är standard på vanliga medieutbildningar. filosofi och fotografisk bild har jag gått och det är ju tramskurser för mig som gått natur... men du kommer antagligen få den bättre utbildning på sam...


   
SvaraCitera

Milk:

Medieprogrammet är folk som är trötta på skolan och vill springa runt och fota "konstnärliga" objekt i tre år.

Dock är det enorm skillnad från skola till skola. Vissa skuttar runt, andra får traggla igenom mediakommunikation, mediekunskap, medieproduktion och alla andra ämnen som börjar med "media". Och DE är inte att skutta runt och vara kreativ [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Njae. Eller hon går i trean nu, så den kanske är nedlagt att man inte får söka längre.

aah, så kan det vara! fast jag tror det var längre sen jag hörde att dom la ned den. var inne på att söka den första gången jag gick i nian. alltså 5 år sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

aah, så kan det vara! fast jag tror det var längre sen jag hörde att dom la ned den. var inne på att söka den första gången jag gick i nian. alltså 5 år sedan.

Jo men då startade de nog den igen sörru! (fan vad arrogant ordet "sörru" låter)


   
SvaraCitera