Aviseringar
Rensa alla

1a festen?


Ämnesstartare

Hola people at ungdomar.

Har en massa frågor, okej man har varit på små hemma fester druckit måttligt / full men nyktrat till fort.

Men nu är de stooooooooooor fest på onsdag, stor fest med stor S och stort F och ! -tecken efter.

Så, då har jag ett par frågor till ni ungdomsvuxna som varit ungdomar med erfarenhet.
1)Det är lite sådär alla tar med dricka. Hur får man tag i? hur mycket ska man köpa?
2)Hur gör man när man ska hem? dvs, ska man smyga hem? någon man kan sova hos eller så?
3) tips för hur man kan nyktra till fort?
4) andra tips?

Puss


   
Citera
reben

4) drick mkt vatten =)


   
SvaraCitera

MissJanuary: 1)Det är lite sådär alla tar med dricka. Hur får man tag i? hur mycket ska man köpa?

Vi brukar/brukade gemensamt ordna alkohol tillsammans med de som vi skulle supa med, dricka är ju en gruppaktivitet så finns ingen anledning till att folk ska springa och ordna sånt där själv. Antingen måste någon köpa ut eller så får man ringa langare vilket någon kompis förhoppningsvis har numret till.

MissJanuary: 2)Hur gör man när man ska hem? dvs, ska man smyga hem? någon man kan sova hos eller så?

Sova hos någon är mycket bra, använd bara förnuftet.

MissJanuary: 4) andra tips?

drick vatten innan du somnar ^^


   
SvaraCitera

MissJanuary: 1)Det är lite sådär alla tar med dricka. Hur får man tag i? hur mycket ska man köpa?
2)Hur gör man när man ska hem? dvs, ska man smyga hem? någon man kan sova hos eller så?
3) tips för hur man kan nyktra till fort?
4) andra tips?

1. Hur gammal är du? Är du runt 20 så bör du känna någon som kan köpa ut. Är du runt 15-16 så tycker jag inte du skall dricka alls. 

2. Mår du bra av att smyga med grejer för dina föräldrar?

3. Inte dricka alls. Annars så brukar Tjack göra så man nyktrar till. Alternativt drick mycket kaffe så du åtminstone är pigg. 

4. Ha inte med för mycket, det blir ändå inte roligare ju fullare man blir när man kommer förbi en viss nivå. Du bör undvika att bli så full att du däckar. 


   
SvaraCitera

MissJanuary: 3) tips för hur man kan nyktra till fort?

Ju längre ju roligare ju.. För dig verkar det mer som ett problem, du dricker för att passa in med de andra antar jag? AVSTÅ! Du kan dricka vatten ur en spritflaska vettja så de andra tycker du är cool.


   
SvaraCitera
reben

när man spytt brukar d kännas lite bättre, allmänt tips


   
SvaraCitera

MissJanuary: 1)Det är lite sådär alla tar med dricka. Hur får man tag i? hur mycket ska man köpa?

Någon som köper ut, eller langare. Fråga dina kompisar som ska på festen. Köp lite lagom men inte för lite. Tråkigt att få slut på dricka.

MissJanuary: 2)Hur gör man när man ska hem? dvs, ska man smyga hem? någon man kan sova hos eller så?

Förslagsvis sova hos en kompis. Någon du litar på.

MissJanuary: 3) tips för hur man kan nyktra till fort?

Drick mindre.

MissJanuary: 4) andra tips?

Drick vatten. Gör inget korkat. 


   
SvaraCitera

MissJanuary:
Hola people at ungdomar.

1) Om du är yngre än 18, tycker jag att du ska ge fan i alkoholen helt.
2)Man går hem eller tar bussen. Har du druckit trots mitt tips, se om du kan sova hos den som har festen.
3) Man kan inte skynda på förbränningen av alkoholen. Drick annat.
4) Drick annat än alkohol. Det finns andra sätt att ha kul på än fyllor.

Puss


   
SvaraCitera
reben

gurkis vem har sagt hon ska ha ql ??? hon kanske bara hatar sitt liv o vill glömma va vardag är o hoppas på att hon vågar prata me nån främling som ksk kan göra henne hel så hon slipper gråta sig till sömns varje natt. då e alkohol bra 


   
SvaraCitera

reben: då e alkohol bra

Är det väl verkligen inte, är ju när man mår dåligt som man ofta snear på alkohol då det är en känsloförstärkare. 


   
SvaraCitera

reben: gurkis vem har sagt hon ska ha ql ??? hon kanske bara hatar sitt liv o vill glömma va vardag är o hoppas på att hon vågar prata me nån främling som ksk kan göra henne hel så hon slipper gråta sig till sömns varje natt. då e alkohol bra

amen systr 


   
SvaraCitera

Buddah: Är det väl verkligen inte, är ju när man mår dåligt som man ofta snear på alkohol då det är en känsloförstärkare.

reben: vågar prata me nån främling som ksk kan göra henne hel så hon slipper gråta sig till sömns varje natt. då e alkohol bra


   
SvaraCitera

*lägger mig i*


   
SvaraCitera

Rävpojken: *lägger mig i*

Är ju dessutom när man självmedicinerar med alkohol som man löper störst risk att bli alkoholist. 

Mvh Tråkmåns Moralsson


   
SvaraCitera
reben

Rävpojken:

amen systr 

kalla mig nte de

Buddah:

Är ju dessutom när man självmedicinerar med alkohol som man köper störst risk att bli alkoholist. 

va spelar d för roll


   
SvaraCitera