Aviseringar
Rensa alla

18 år frihet?


Ämnesstartare

waa va joobigt de ska asså om jag gör typ en tatuering eller liknande så blir jag utslängt av min far


   
SvaraCitera

Danne_cars:
waa va joobigt de ska asså om jag gör typ en tatuering eller liknande så blir jag utslängt av min far

Får känslan av att du skulle behöva bli utslängd.. 😉 


   
SvaraCitera
Cobrak

Om du tycker att reglerna med en viss modifikation är alltför stränga kan du ta upp det med dina päron. Vad som sker där och vilka slutsatser som dras är upp till dem. Om det som bestäms ej faller dig i smaken kan du faktiskt ta ditt pick pack och tjäna ihop en slant till egen lägenhet med egna regler. 


   
SvaraCitera

Om du fortfarande bor hemma och är beroende av dina föräldrar så förändras ju ej speciellt mycket. 


   
SvaraCitera

Axelinaaas:
Jesus christ, om du bor hemma så får du följa deras reger. Inte du som betalar för huset / lägenheten, ellerhur? Ja du får tekniskt sätt göra vad du vill men att vara att svin mot dina föräldrar gör dig inte uppskattad.
Dom jag känner som blivigt 18 är det verkligen ingen big deal. Ja du får göra tatuering , du får resa osv utan att du måste ha dina föräldrars tillstånd men sluta hypa up att du blir 18. Enligt deras erfarenheter blev det ingen skillnad förutom att dom kunde nu gå överallt att köpa cigg och inte just den specifika kiosken som inte tog leg.

nä ingen big deal alls, inte 20 heller, då är de bara systemet som ä kul första gången så 18 nej om man nu inte gillar krog 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:
waa va joobigt de ska asså om jag gör typ en tatuering eller liknande så blir jag utslängt av min far

vänta med det tills du har ett jobb och kan skaffa egen lägenhet då? En tatuering ska du verkligen inte förhasta och bara bra om du väntar några år till. Om du så gärna vill ha den så kan du lika gärna skaffa den när du flyttat ut


   
SvaraCitera