Aviseringar
Rensa alla

18 och oskuld, ångest


Ellso
Ämnesstartare

Har ett problem. Jag fyller snart 18 år och jag är fortfarande oskuld. Detta är något jag tänker på varje dag och det ger mig sjuk ångest. Alla mina kompisar har haft sex, även de som är yngre. Jag har fått ganska många tillfällen och chanser. Men valt att "spara mig" till nån jag gillar och för att jag inte riktigt vågat. Tiden bara går och det ger mig ännu mer ångest. Men att vara 18 år och oskuld kan väl inte vara så ovanligt? Hur ser killar på att en tjej är oskuld i min ålder? Jag får ofta höra att jag ser bra ut, är rätt social och festar en del. Ändå blir det aldrig av. Jag har inte haft mer än ett riktigt seriöst förhållande. Men det varade bara några månader och när jag väl började känna mig bekväm med honom osv. så tog det slut. Känns som jag är misslyckad och aldrig kommer förlora den, och när jag bara blir äldre och äldre så blir jag mer stressad. Vill kunna fokusera på annat än min oskuld och inte se det som en så stor grej. Men det är svårt.. Ibland känns som att hela mitt liv kretsar runt att jag fortfarande är oskuld och måste förlora den. Men känns som det aldrig kommer hända, för att jag inte vågar och inte kommer träffa någon jag känner mig tillräckligt bekväm med igen. Vore snällt om någon kunde skicka lite uppmuntring och peppande ord. 


   
Citera

Oskulden är verkligen inget som man behöver ha bråttom med att förlora. Jäkta inte utan ta det som det kommer bara. 


   
SvaraCitera

Du behöver verkligen inte känna press på dig att förlora din oskuld, även om jag vet och förstår att sådant är svårt att kontrollera på grund av alla påtryckningar utifrån. Du kommer med väldigt stor sannolikhet att förlora oskulden, men stressa inte. 18 år är verkligen ingenting, och det är bättre för din egen skull att du har sex med någon du vill ha sex med och eventuellt väntar ett tag än att du börjar ha sex vid 13 med någon som du egentligen inte vill ha sex med. Dessutom, när du väl har förlorat oskulden kommer du ba "okej, that's it?". Det är inte en så jävla stor grej. När man har haft sex fattar man att ja, det är mysigt, men inte alls värt att ha ångest över att man inte gjort ännu. Allt har sin tid. Puss!


   
SvaraCitera

Jämför inte dig själv med dina vänner eller din omgivning vad du än gör! Om du vill vänta tills du känner dig bekväm med någon och tills du är känslomässigt redo, gör då det. Bättre det än att falla för grupptrycket och göra något som du sedan ångrar och mår dåligt över, inte sant?

Jag vet själv att det är svårt att sluta tänka på vissa saker, till slut blir de liksom fixa idéer som kapar ens tankar och känslor helt och hållet, men försök avbryta och plocka sönder tankarna innan det går så långt att du får ångest av dem. Säg ifrån, typ: "nej, dumma jävla tankar - försvinn!".


   
SvaraCitera

Hur ser vi killar dig? Det beror vi som festar ser dig som en trofé.. Nej jag skojar ba. Jag ser dig som en stark person isåfall, det är starkt gjort att vänta på den rätta och man skall absolut inte stressa med oskulden. Jag ångrar hur jag blev av med den själv så vänta bara tills det känns bra! 


   
SvaraCitera
Kudhos

Förstår att du känner press men det är inget du ska behöva göra. Att vara oskuld vid 18 är fullkomligt normalt. Det är bara så att de som är oskuld "skryter" inte om det precis, så du hör dem inte. Men det är inget att skämmas över. Du har en betydligt bättre upplevelse om du har sex med någon du känner dig bekväm och trygg med än någon du har sex med "för att". Det handlar om ditt egna liv och sexliv, så du måste få känna att du är redo för att göra det med någon. Ingen tävling här. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

sex är rätt överskattat mest en källa till ångest och generellt dåligt mående.


   
SvaraCitera

tänk på att det är i ditt huvud det sitter, tror de allra flesta i din omgivning inte alls bryr sig. det är ingen stor grej att förlora oskulden, huvudsaken är att det sker med någon du vill ha sex med (vilket gäller varje gång du har sex)


   
SvaraCitera

Du kan ju försöka se det som en bra sak? Jag Menar Asså De Flesta Killar Ser dig ju som en utmaning?  Sen när du träffat den killen du känner dig bekväm med kan du ju ligga med honom? Asså killar kommer o går helatin och det är bara dumt att oroa sig om du gör nånting fel med nån kille blir det ju rätt med nästa


   
SvaraCitera

Zymba:
Du behöver verkligen inte känna press på dig att förlora din oskuld, även om jag vet och förstår att sådant är svårt att kontrollera på grund av alla påtryckningar utifrån. Du kommer med väldigt stor sannolikhet att förlora oskulden, men stressa inte. 18 år är verkligen ingenting, och det är bättre för din egen skull att du har sex med någon du vill ha sex med och eventuellt väntar ett tag än att du börjar ha sex vid 13 med någon som du egentligen inte vill ha sex med. Dessutom, när du väl har förlorat oskulden kommer du ba "okej, that's it?". Det är inte en så jävla stor grej. När man har haft sex fattar man att ja, det är mysigt, men inte alls värt att ha ångest över att man inte gjort ännu. Allt har sin tid. Puss!

+1


   
SvaraCitera

JAg är också oskuld och fyller om ett halvår 18, men är det så viktigt? Visst jag vill också ha sex och som du säger att du vill träffa någon som du verkligen gillar än att bara ha sex med någon som du inte riktigt känner.

Man vill ju träffa den rätta men att ha sitt första samlag efter man är 18 är förmodligen ingen stor grej, iaf för min del. Jag har fått en chans men eftersom förhållandet med henne inte höll så gjorde jag slut, åtminstone vad jag upplevde, jag har inte pratat med henne sen dess.

En tjej som är 18år och oskuld, jaa förmodligen trevligt för jag vill ju som oskuld ha mitt första samlag med en tjej (eftersom att jag inte är bög eller bi) med en oskuld.

Ens tid kommer när den kommer. Gör det när du känner att du känner att du träffat rätt person. Var lite unik 😉


   
SvaraCitera
Acceer

Ligga bara för att ligga är inget vinnande koncept om du frågar mig, det ger inget i längden.

Jag är också 18 och att förlora oskulden är inget särskilt överhuvudtaget, som någon var inne på tidigare i tråden.

Bättre spara sig tills det verkligen känns värt det och helt rätt, liksom få ut något av det, inte bara för att kunna säga att du inte är oskuld längre.


   
SvaraCitera
Ellso
Ämnesstartare

Tack för svaren! Måste verkligen försöka ta det som det kommer, och när det känns rätt. Har jag inte velat någon gång hittills så har det väl bara varit bra att jag inte haft det.
Det är dock så sjukt svårt att styra tankarna bort från detta. Vet liksom inte en enda i mina kompiskretsar som fortfarande är oskuld... Och nu har även dem jag trodde skulle vara det ett tag till förlorat den. Är sist av alla. Känner mig så himla utanför, att jag liksom inte har gjort det som jag förväntas och borde ha gjort. Även om jag inte tror att någon bryr sig så är det sjukt jobbigt. Jag mår bara inte bra av att göra detta till en så stor grej... Men vet heller inte vad jag ska göra för att kunna sluta tänka på det.


   
SvaraCitera

Ellso:
Tack för svaren! Måste verkligen försöka ta det som det kommer, och när det känns rätt. Har jag inte velat någon gång hittills så har det väl bara varit bra att jag inte haft det.
Det är dock så sjukt svårt att styra tankarna bort från detta. Vet liksom inte en enda i mina kompiskretsar som fortfarande är oskuld... Och nu har även dem jag trodde skulle vara det ett tag till förlorat den. Är sist av alla. Känner mig så himla utanför, att jag liksom inte har gjort det som jag förväntas och borde ha gjort. Även om jag inte tror att någon bryr sig så är det sjukt jobbigt. Jag mår bara inte bra av att göra detta till en så stor grej... Men vet heller inte vad jag ska göra för att kunna sluta tänka på det.

Vi finns här för den som behöver våran guideade tur till ett bättre liv.

Se det som att Du är annorlunda och att Du inte är som alla andra att Du är speciell. Det är positivt att inte vara som alla andra, shit i att dina kompisar har haft ett ligg.

Jag känner samma som du, man tänker på det rätt ofta och man längtar dit, men det finns en spänning i det och man ser fram emot det 🙂


   
SvaraCitera
Ellso
Ämnesstartare

Det känns verkligen som jag aldrig i hela mitt liv kommer bli av med den om jag inte gör det till nån äcklig på fest..


   
SvaraCitera