Aviseringar
Rensa alla

18 och oskuld, ångest


Ellso
Ämnesstartare

Det känns verkligen som om jag aldrig kommer bli av med den om jag inte gör det på fest... Har gått så långt att jag har svårt att sova på nätterna, för att jag tänker på det så mycket. Och jag orkar inte ha det så längre. Har bytt skola den senaste tiden och går nu i en liten stad där jag inte bor. Det gör det mycket svårare att hitta en pojkvän. Får sån himla ångest när jag tänker på att jag förmodligen kommer bli minst 20 och oskuld.. Och ger mig ännu mer ångest när jag vet att alla förväntar sig att jag har legat med flera. Ångrar så himla mycket att jag inte gjorde det med min fd pojkvän. Va så nära och då hade jag haft det gjort.. Vet verkligen inte hur jag blir av med dessa tankar


   
SvaraCitera
time
 time

Ellso:
Det känns verkligen som om jag aldrig kommer bli av med den om jag inte gör det på fest... Har gått så långt att jag har svårt att sova på nätterna, för att jag tänker på det så mycket. Och jag orkar inte ha det så längre. Har bytt skola den senaste tiden och går nu i en liten stad där jag inte bor. Det gör det mycket svårare att hitta en pojkvän. Får sån himla ångest när jag tänker på att jag förmodligen kommer bli minst 20 och oskuld.. Och ger mig ännu mer ångest när jag vet att alla förväntar sig att jag har legat med flera. Ångrar så himla mycket att jag inte gjorde det med min fd pojkvän. Va så nära och då hade jag haft det gjort.. Vet verkligen inte hur jag blir av med dessa tankar

Alltså, du gör ju som du vill med oskulden. Det är din rättighet. Men att göra det "bara för att ha det gjort" är i mitt tycke onödigt. Har du dessutom sex med någon du inte är tänd på och inte blir tillräckligt upphetsad av kan det till och med göra ont eller "bara" inte vara skönt. Första gången är väl iofs ofta awkward, men man kan väl ändå försöka göra det så spännande som möjligt? Finns hur många som helst som är 18 och inte haft sex. Har flera vänner som är över 20 och inte har haft sex heller. Lugna puckar.


   
SvaraCitera

Ellso:
Det känns verkligen som om jag aldrig kommer bli av med den om jag inte gör det på fest... Har gått så långt att jag har svårt att sova på nätterna, för att jag tänker på det så mycket. Och jag orkar inte ha det så längre. Har bytt skola den senaste tiden och går nu i en liten stad där jag inte bor. Det gör det mycket svårare att hitta en pojkvän. Får sån himla ångest när jag tänker på att jag förmodligen kommer bli minst 20 och oskuld.. Och ger mig ännu mer ångest när jag vet att alla förväntar sig att jag har legat med flera. Ångrar så himla mycket att jag inte gjorde det med min fd pojkvän. Va så nära och då hade jag haft det gjort.. Vet verkligen inte hur jag blir av med dessa tankar

Om du nu blir 20 och då är oskuld men hittar den rätta så har väntan vart värt det, för det kommer alltid finnas en man som kommer vilja ha dig och han vill säker ha dig oskuld.

Jag vill hitta en tjej som är oskuld men det är svårt och så måste man känna varandra och allt och Det är Inte lätt. Det kommer när det kommer och din väntan kommer då ta slut och du kommer bli lycklig.


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: dig och han vill säker ha dig oskuld.

vad är det här för kass kvinnosyn?


   
SvaraCitera

isola:

vad är det här för kass kvinnosyn?

isola:

vad är det här för kass kvinnosyn?

Ja det blev fel där, jag har ingen kass kvinnosyn och då får det att låta negativt för att du tar ut en liten del av hela meningen och så tänker man inte på mitt budskap som ligger i meningen och inte den del av texten som du framhäver.

Försök inte att sätta dit mig för något som inte är sant. Ni som nu försöker misslyckas.

Det jag skrev blev delvis fel, ibland så skriver jag inte det som jag tänker, tro det eller ej men det blir så och det är jättejobbigt.
Det jag menade var att denne han eller kanske hon, jag vet inte ens vad TS har för sexuallitet, skulle tycka om henne och vilja ha sex med TS även om hon är oskuld och är en vuxen kvinna. Så denna person bryr sig om henne och tycker till och med att hon är sexig och het för att hon vågar vänta och nu att de båda vill ha varandra för att de älskar varandra.

Är jag klar och tydlig nu? Nu när jag väl tänker på det gillar jag när Du och andra kritiserar mig när jag skriver så jag är väldigt glad för att du gör det, dock vet jag inte varför men tack iaf. Cool


   
SvaraCitera
Ellso
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Om du nu blir 20 och då är oskuld men hittar den rätta så har väntan vart värt det, för det kommer alltid finnas en man som kommer vilja ha dig och han vill säker ha dig oskuld.

Jag vill hitta en tjej som är oskuld men det är svårt och så måste man känna varandra och allt och Det är Inte lätt. Det kommer när det kommer och din väntan kommer då ta slut och du kommer bli lycklig.

Så du tycker alltså att jag ska vänta tills jag hittar nån jag verkligen vill vara med? Kan dröja ett bra tag


   
SvaraCitera

Ellso: Så du tycker alltså att jag ska vänta tills jag hittar nån jag verkligen vill vara med? Kan dröja ett bra tag

Det minskar iaf risken att du skulle ångra handlingen.


   
SvaraCitera
Ellso
Ämnesstartare

Razor:

Det minskar iaf risken att du skulle ångra handlingen.

Men då är ju frågan också vad som är jobbigast.. Att gå runt och ha ångest för att ha gjort det med någon bara för att få det gjort eller ångest av att inte ha gjort det alls


   
SvaraCitera

Ellso: Men då är ju frågan också vad som är jobbigast.. Att gå runt och ha ångest för att ha gjort det med någon bara för att få det gjort eller ångest av att inte ha gjort det alls

I grunden samma sak, du låter ångesten styra över dig och det sänker dig. Jag tycker att det är bäst att du hittar kraftiga argument för att vänta tills du känner att du vill, inte att du måste. Du kommer bli starkare av att känna att du gör ett medvetet val, och inte låta ångesten styra vad du ska göra. Vad sägs om det?


   
SvaraCitera

Vafan är grejen med att glorifiera att vara oskuld? Vill du knulla så knulla på bara. ingen bryr sig förutom töntiga osäkra män. Det är dessutom roligare att ha erfarenhet när man träffar Den Rätta än att sitta vid sängkanten och darra.


   
SvaraCitera

kakakaka: Vafan är grejen med att glorifiera att vara oskuld? Vill du knulla så knulla på bara. ingen bryr sig förutom töntiga osäkra män. Det är dessutom roligare att ha erfarenhet när man träffar Den Rätta än att sitta vid sängkanten och darra.

Läs trådstarten, det handlar inte om skam över att vilja ha sex, det handlar om skam över att inte ha haft sex.  Skillnad där.


   
SvaraCitera

Razor:

Läs trådstarten, det handlar inte om skam över att vilja ha sex, det handlar om skam över att inte ha haft sex.  Skillnad där.

Ah syftade på de som uppmanar henne till att fortsätta hara oskuld pga Fint. Ew


   
SvaraCitera

Ellso:

Så du tycker alltså att jag ska vänta tills jag hittar nån jag verkligen vill vara med? Kan dröja ett bra tag

Det blir samma för mig, vi får lida tills lindring kommer!


   
SvaraCitera
Ellso
Ämnesstartare

Razor:

I grunden samma sak, du låter ångesten styra över dig och det sänker dig. Jag tycker att det är bäst att du hittar kraftiga argument för att vänta tills du känner att du vill, inte att du måste. Du kommer bli starkare av att känna att du gör ett medvetet val, och inte låta ångesten styra vad du ska göra. Vad sägs om det?

Det låter väldigt bra, vet bara inte hur jag ska göra


   
SvaraCitera
Ellso
Ämnesstartare

kakakaka:
Vafan är grejen med att glorifiera att vara oskuld? Vill du knulla så knulla på bara. ingen bryr sig förutom töntiga osäkra män. Det är dessutom roligare att ha erfarenhet när man träffar Den Rätta än att sitta vid sängkanten och darra.

Men tack för att du skriver i min tråd, där jag söker stöttning osv. Där jag försöker bli av med pressen och ångesten. Tack :))))


   
SvaraCitera