Aviseringar
Rensa alla

11 års åldersskillnad


Ämnesstartare

Hej jag är en glad tjej på 16 år som har ett ganska stort problem. I somras så började en kille skicka till mig. Det låter jättemysigt men som ni ser i rubriken så skiljer det 11 år. Han är alltså 27 år. Ett tag så skickade vi HELA tiden. Det gick inte en kvart utan att vi skickade. Vi bestämde oss för att vi skulle träffas eftersom det är så att han har sommarstuga nästan där jag bor. Det är bara typ 1km till hans sommarstuga från mitt hus. Jag började att få känslor för honom men visste att det aldrig skulle gå med den åldersskillnaden så jag sa det till honom och han sa att åldern kunde han inte ändra på, och det fattar jag men det blev lite knasigt så jag bestämde mig för att ta det lite lugnt att skicka med honom. Senare blev det dags att jag skulle börja i skolan och han hade redan börjat att jobba. Då blev det inte lika ofta som vi skickad eftersom jag ville och vill fortfarande tänka på skolan och min betyg och bestämde mig för att ta det ännu mera lugnt med honom och strunta i att skicka med honom även om jag verkligen gillade och gillar honom. För en vecka sen så började han att skicka och fråga när jag skulle vilja ha barn. Jag känner att jag vill utbilda mig klart till sjuksköterska eftersom det är det jag vill bli, sen så kan jag börja fundera på barn Han ville ha barn om typ 2-3 år och frågade mig om jag verkligen inte skulle vilja ha barn då men jag känner att det är alldeles för tidigt. Jag vill inte ha barn precis när jag sak ta studenten. Gillar honom verkligen men vet inte hur jag ska göra. Ska jag lyssna på mitt hjärta som säger go for it men va rädd om dig eller ska jag lyssna på dom runt omkring mig och min hjärna och ta det lugnt och kanske skita i alltihop? vet inte riktigt hur jag ska göra. Nu kommer det en till bit som är konstig. Jo det är så att han har skrivit med några av mina vänner och andra människor. Vet inte hur långt han har tagit det med dom men han säger att han bara har skrivit hej. Jag har kollat på vad han har skrivit till mina kompisar och till dom så har han bara skrivit hej. Men vet ju inte hur mycket han har skrivit med dom andra. När man är med honom in person så är han väldigt trevlig och söt. Men vet fortfarande inte hur jag sak göra. Finns det fler där ute som sitter nästan i samma sits eller har gjort så kan ni väl skriva lite hur ni har gjort för att lösa det hela. Vill verkligen att det ska fungera. TACK TACK:) 


   
Citera

Menar inget illa eller så men fattar inte vad han ser i dig. Jag menar att ja, åldersskillnaden utgör olika intressen anpassade efter vad som är aktuellt så att säga. Jag säger inte att han är sjuk, men något skiljer ju honom från "normala" människor. 

Säger inte att du är sjuk heller, jag fantiserar jätteofta om äldre kvinnor typ 40+ men vet ju att ett förhållande som är mer än sex inte hade fungerat i praktiken. :))   


   
SvaraCitera

Ni verkar ha olika intressen. Han är i åldern där han fundera på att bilda familj och slå sig till ro, medan du är student och inte har lust med ett sådan liv än. Det är uppenbart att era intressen inte går ihop, om ingen av er kan tänka sig att ändra er. Fråga först om han kan tänka om, och beroende på det svaret avgör ni om ni fungerar tillsammans. 

Tyvärr är det så att man ibland gillar människor som man inte passar ihop med och då får man försöka gå vidare och hitta någon som man både går ihop med och som man gillar. 


   
SvaraCitera

Orkade inte läsa hela pga extremt dålig styckesindelning.

Men säg som det är, se till att vara tydlig med hur du känner och vill ha det och gör ingenting du inte vill. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, ska ta era råd haha bland annat om styckesindelning


   
SvaraCitera

rotorblad: Orkade inte läsa hela pga extremt dålig styckesindelning.

Kan du inte berätta lite om nåt av dina förhållanden 🙂


   
SvaraCitera

Det är detta som är problemet med en stor åldersskillnad. Han är på en helt annan plats i livet än vad du är. Du är fortfarande ett barn (enligt lagen) och tycker du verkligen bör fundera över detta. Om jag var i din sits skulle jag nog inte inleda ett förhållande med en person som är så långt ifrån mig i livet. Det funkar liksom inte. 


   
SvaraCitera

Tickstart:

Kan du inte berätta lite om nåt av dina förhållanden 🙂

Jo.


   
SvaraCitera

rotorblad:

Jo.

Rodnar nå


   
SvaraCitera
Lyra
 Lyra

Vad får han ut av en 16 åring när han själv är 27? Är det möjligen så att han har issues med självförtroende/inte vågar ta kontakt med folk i sin egen ålder?

Det är jättekonstigt att som 27 åring vara på någon som är 16 om att skaffa barn, den grejen får det att kännas som att det är något som är rätt off. 


   
SvaraCitera

Tickstart:

Rodnar nå

Kan men tänker inte. 🙂


   
SvaraCitera

rotorblad:

Kan men tänker inte. 🙂

joo +_+


   
SvaraCitera

Tickstart:

joo +_+

Har inte haft ett förhållande med 11 års ålderskillnad så mycket kan jag säga.


   
SvaraCitera

rotorblad:

Har inte haft ett förhållande med 11 års ålderskillnad så mycket kan jag säga.

Du har chansen nu ju!

Tickstart


   
SvaraCitera

Punda:

Du har chansen nu ju!

Icke!


   
SvaraCitera