Aviseringar
Rensa alla

14 År - Vill börja med en sport men vilken?


Ämnesstartare

Hej!

Jag är en tjej på 13 år, 14 till hösten. Jag vill börja med någon "sport"/hobby som gör att jag kommer ut en eller ett par gånger i veckan. 

Jag rider redan men funderar på att lägga av eller ta en paus pågrund utav olika skäl.

Jag har testat på några sporter redan så som badminton (inte min grej...) och fotboll. Jag och min kompis vill börja i någonting tillsammans och vi har funderat på att börja i fotboll men kan inte hitta något passande lag eftersom vi är nybörjare och inte vill hoppa in i ett jätte proffsigt lag. 

Andra idéer som har slagit oss är dans (vi är båda ganska bra, och båda har dansat minst en termin fast det inte riktigt var så seriöst som jag vill ha det), skytte (pistol eller båge), eller cheerleading. Vi vill träna och tävla i lag.

Detta med lag känns ganska viktigt så att vi kan få någonting som vi kanske kan träna på och träna tillsammans privat - Alltså att jag och min kompis kan träna på samma sak som exempelvis koreografi. 

Om någon har någon idé på en sport eller har erfarenhet inom någon utav de sporter jag redan har nämnt kan ni väl skriva det. Tack i förhand! 


   
Citera

Hemvärnet


   
SvaraCitera

Motorcross så får du träffa lite trevliga killar också.   Mycket glad


   
SvaraCitera

Friidrott är roligt tycker jag, du borde iaf tycka om en gren i friidrott. Fast det är ju bara staffet i friidrott som man är i lag...


   
SvaraCitera

Boxning kanske?


   
SvaraCitera

Paintball 


   
SvaraCitera

Gymnastik är en väldigt rolig sport 🙂
,men vet inte hur sent man kan börja, när du är äldre är det nog viktigt att du kan grunderna (typ kullerbytta osv.)


   
SvaraCitera

Handboll på vinter och fotboll på sommaren här 🙂 finns hur mycket som helst, kolla vad som finns där du bor


   
SvaraCitera
seasaw

dans, konstsim, simning, orientering, squash, klättring? hoppas ni hittar ngt som passar er


   
SvaraCitera

Volleyboll är superkul. Jag blev påmind om hur kul det kan va idag på skoljympan.


   
SvaraCitera

thai/kickboxning 😀

fett coolt me tjejr


   
SvaraCitera

Thaiboxning eller liknande kampsport. Jag och min kompis går på thaiboxning tillsammans, dock är hon två decimeter längre än mig så det är sällan vi kan sparras emot varandra. Men det är kul iaf. Man tränar det i grupp så det blir ju som ett lag. Dock måste man vara riktigt bra för att få tävla, eller iaf i min klubb. Men aja det är ändå läskigt/riskfyllt att tävla.


   
SvaraCitera