Aviseringar
Rensa alla

14 årig kille - väger 80 kg - Hur ska jag gå ner i vikt?


Ämnesstartare

Hej!

Jag är en kille på 14 år som är ca 176 cm lång, och väger 80 kg.

Jag hatar mitt utseende! Kan man få några tips om hur jag kan gå ner i vikt?

Jag vet att man inte kan gå ner vikt på ett speciellt önskat ställe, men det kanske är någon som vet något extra bra att träna för att få mindre mage?

Gillar inte att prata om detta med nån. Så skulle bli väldigt glad för svar!

// Anonym


   
Citera
Ämnesetiketter

Börja med att få en bra kondition och börja springa längre sträckor samt gäller det ändra sin kost lite också . Börja käka mat med hög näring och protein samt måste man vilja det psykiskt också 🙂 


   
SvaraCitera

Vet inte hur dina mat-/motionsvanor ser ut men är man överviktig så beror det ofta på att man rör sig för lite och äter för mycket.

Äter du mycket av sådant som du egentligen inte behöver såsom godis, bakelser eller större mängder frukt så ska du dra ned på det.

Gå ut och rör på dig, ta en promenad, simma eller vad som helst. 


   
SvaraCitera

Aaron: Börja käka mat med hög näring

Om något skulle detta få honom att gå UPP i vikt


   
SvaraCitera

superpojken:

Om något skulle detta få honom att gå UPParrow-10x10.png i vikt

nej beror på hut mkt man äter också 😉 


   
SvaraCitera

Aaron: nej beror på hut mkt man äter också 😉

Övervikt beror på för mycket näring, du sa åt honom äta ännu mer näring och nämnde inget om att äta mindre.
Ska du hjälpa någon får du väl ändå vara lite tydlig, så det inte blir fel


   
SvaraCitera
höna

Det är inte såååå mkt. Rör på dig mer å käka inte onyttigt


   
SvaraCitera
b1son

motion
o skär ner på kött o mejeriprodukter (Y)


   
SvaraCitera

Ät mindre. Träna mer.


   
SvaraCitera
b1son

NiklasW:
Ät mindre. Träna mer. Hur lång är du? 

nice läsförmåga


   
SvaraCitera

ankan123:
Hej!

Jag är en kille på 14 år som är ca 176 cm lång, och väger 80 kg.

Jag hatar mitt utseende! Kan man få några tips om hur jag kan gå ner i vikt?

Jag vet att man inte kan gå ner vikt på ett speciellt önskat ställe, men det kanske är någon som vet något extra bra att träna för att få mindre mage?

Gillar inte att prata om detta med nån. Så skulle bli väldigt glad för svar!

// Anonym

Hej, jag har en vän som vägde 90 kg o var lika lång som dig nästan, han börja äta rätt alltså mycket protin, frukt, sallad. Minska kohlhydraterna, ris, pasta, potatis. Om du äter det välj helst fullkorn det gör dig mättare en längre stund. Ät tills magen är 80% full och bara när du är hungrig. Eftersom du är kille och ung är det enkelt för dig och gå ner i vikt eller enklare, Jogga är väl bästa sättet och gå ner i vikt men om du inte gillar jogga så gå ut o ta promenader minst 1h per dag, styrketräna gärna om du inte gillar jogga det gjorde min vän. Läs mer om det på internett, kolla upp ditt BMI. Kolla upp : vilken mat man ska äta, hur mycket. Träning hur du ska träna lägga upp ett schema! så når du dina mål tillslut


   
SvaraCitera