Aviseringar
Rensa alla

14-åring som vill bygga rumpa


Jonte9

Lägg ut en tråd på kollo så får du säkert mer vettiga svar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doniko:
Tänk även på att kombinera kolhydrater och protein så du inte får överskott på protein men inte på kolhydrater gör 10 - 12 repetitioner 4-6 gånger. Det handlar om hur du pressar musklerna det händer inget om du gör 120 repetitioner för efter 15 repetitioner så motionerar du bara

Alltså jag gör ju inte så många repetitioner på samma gång, delar ju upp det under dagen så jag gör te.x 80 repetitioner per dag men gör 20 per pass och gör fyra pass per dag. 


   
SvaraCitera

I din ålder så brydde jag mig aldrig ens om utseende. Tänk att detta nu går ner i åldrarna.. :/


   
SvaraCitera

Doniko:
Tänk även på att kombinera kolhydrater och protein så du inte får överskott på protein men inte på kolhydrater gör 10 - 12 repetitioner 4-6 gånger. Det handlar om hur du pressar musklerna det händer inget om du gör 120 repetitioner för efter 15 repetitioner så motionerar du bara

^ Exakt så. Lås tråd.


   
SvaraCitera

Btw, du måste ju känna att du pressar musklerna. Även fast du kör 10 eller 100  så kmr inte musklerna växa om de inte blir ordentligt belastade så du känner att det tar. Det jag menar är att du kanske (om du har möjlighet) ska belasta med vikter också om du inte redan gör det.


   
SvaraCitera