Aviseringar
Rensa alla

19 år - aldrig haft mens


Ämnesstartare

Hej, jag är en kvinna på 19 år som aldrig har haft mens. En vän som jag haft sedan flera år tillbaks, likaså min mamma, tycker att jag ska besöka gyn men jag vågar inte. Att låta en främling ta en lång titt på min fiffi känns liksom hur obehagligt och pinsamt som helst. Nu är jag rädd för att jag inte kan få egna barn i framtiden. Jag fick en blödning då jag var 13 år gammal...men det visade sig då vara en blödning från urinröret, men det är nog inte det. Har ju också haft sex och då har det kommit blod ibland men det är inte mens skulle jag tro. Men mensjäve*n vill inte komma@!! Vad kan det bero på? Är det någon som kanske vet nått om det typ? 


   
Citera

Var glad för det typ? 

Adoptera

Vi är alldeles för många ändå 


   
SvaraCitera

Skulle också råda dig att besöka gynekologen. Det är alltid lite awkward men de jag har träffat är väldigt lugnande och naturliga i hela grejen. 


   
SvaraCitera

Tycker du verkligen bör besöka gynekologen så du kan få ett svar på varför. 


   
SvaraCitera

Vad glad för du slipper det ,finns många kvinnor som klagar över det 😛 


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:
Skulle också råda dig att besöka gynekologen. Det är alltid lite awkward men de jag har träffat är väldigt lugnande och naturliga i hela grejen. 

har de sett din fitta? Rodnar


   
SvaraCitera

Tickstart:

har de sett din fitta? Rodnar

Klart dom har.


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:

Klart dom har.

RodnarRodnarRodnar


   
SvaraCitera

enda du kan göra är att kolla upp det, vi kan inte hjälpa dig.
ja, det är jobbigt första ggn, men man vänjer sig, du kommer behöva gå dit förr eller senare, lika bra att göra det nu.


   
SvaraCitera

I värsta fall kan du inte få barn, om du vill ha det dvs, men det ända val du har är att gå till gynekologen så hen kan kolla dig och nej det är inget konstigt med det men ja det känns konstigt och lite pinsamt men det är skönt att få svar på alla frågor som man har.


   
SvaraCitera
Berit

Starkill91 :
Vad glad för du slipper det ,finns många kvinnor som klagar över det 😛 

det tyder på att något inte stämmer i kroppen, så det är egentligen  inte så mycket att va glad över


   
SvaraCitera

Tycker du verkligen borde kolla upp det. Tänk på hur många de får se dagligen, varför skulle din skilja sig från någon annans. De har gått en utbildning för det här så för de är det inte ett dugg konstigt. Men jag förstår att det känns obehagligt om man kanske aldrig har gjort det innan men det är som Berit sa. Det betyder att något är fel och det är bättre att du får det gjort så du slipper gå runt och oroa dig för det hela livet. U go gurl ! Mycket glad


   
SvaraCitera
mens
 mens

Det som är viktigast är ju att de tar blodprov på dig. Som kvinna måste man förr eller senare genomgå en gynundersökning. Det är lite olustigt i början men alla läkare/barnmorskor är utbildade och ser det inte som någon stor grej övht, om dina blygdläppar ej når ner till golvet lr ngt, och då ser de det ju som intressant ur ett medicinskt perspektiv. 
Ta någon med dig till besöket (som kan vänta i väntrummet) så känns det nog bättre.


   
SvaraCitera
mens
 mens

trevlig-snubbe:
I värsta fall kan du inte få barn, om du vill ha det dvs, men det ända val du har är att gå till gynekologen så hen kan kolla dig och nej det är inget konstigt med det men ja det känns konstigt och lite pinsamt men det är skönt att få svar på alla frågor som man har.

det är värre saker som kan hända här men ok


   
SvaraCitera

mens:

det är värre saker som kan hända här men ok

JAg är inte någon expert på området men visst har du rätt.


   
SvaraCitera