Aviseringar
Rensa alla

10 åring "jag måste gå ner i vikt"


GraGo

Är barnet överviktigt så är det ett hälsoproblem och kan skapa ännu fler problem i framtiden.

Är barnet dock inte överviktigt och ändå tänker på att banta och liknande så ska man väl ta bort ungen från tvn och ta den till lekplatsen eller nåt annat ställe där barn kan vara barn.


   
SvaraCitera

patrick bateman:
Smisk eller ett kok stryk borde hon få!

Japp, så är det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicce: "Mamma säger att jag är tjock", öhhh..hjärtat du växer fortfarande du behöver äta. Konstig mamma.

Elak mamma. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:
Är barnet överviktigt så är det ett hälsoproblem och kan skapa ännu fler problem i framtiden.

Är barnet dock inte överviktigt och ändå tänker på att banta och liknande så ska man väl ta bort ungen från tvn och ta den till lekplatsen eller nåt annat ställe där barn kan vara barn.

Tv tittar hon en hel del på men det är mest barnkanalen. Bor på "landet" utan djur så finns ingen lekpark tyvärr.En del av det är nog mitt o mammas fel. Mamma är överviktig och går på diet och jag har slutat med sötsaker för att träna.Snackade med na efteråt om att hon inte var tjock någonstans, muskler väger mer än fett osv. men hon stängde av öronen om man säger så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Elak mamma. 🙁

jaaaa rikti


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samma med min lillasyrra som jag tack o lov slipper träffa. Men allt jag gjorde va o visa henne bilder på anorexia tjejer och berättade för henne att såhär är det man blir om man tänker som dig redan. Nu har hon släppt dom tankarna.


   
SvaraCitera

Min älskade kusin är 9 år ocu ganska tjock, äter jämt chocklad eller ostbågar. Mycket majonäs på mackan osv, men hon är så go och rar och bryr sig inte om det. När nån säger "men lilla vän nu måste vi dra ner på ätandet" säger hon med ett stort leende på läpparna "jessica säger att man ska njuta av det goda i livet och då gör jag det fullt ut".  Btw jag heter Jessica 🙂


   
SvaraCitera

Min syster är också 10 år och säger exakt samma sak Ledsen och så påpekar hon också gärna att hon FAKTISKT väger 29 och inte 30 kg. För att 30 kg är för mycket Trött


   
SvaraCitera

Reeeetooo:
Samma med min lillasyrra som jag tack o lov slipper träffa. Men allt jag gjorde va o visa henne bilder på anorexia tjejer och berättade för henne att såhär är det man blir om man tänker som dig redan. Nu har hon släppt dom tankarna.

önskar att det var så lätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Samma med min lillasyrra som jag tack o lov slipper träffa. Men allt jag gjorde va o visa henne bilder på anorexia tjejer och berättade för henne att såhär är det man blir om man tänker som dig redan. Nu har hon släppt dom tankarna.

Ska testa det Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sofflizz: Blev arg på min syster, 10 år. Säger att hon vill följa med till gymmet för att jon måste gå ner i vikt och få mindre mage och lår. Hon är absolut inte överviktig.

Reagera och diskutera tack!

Flickor i den åldern tenderar att imitera vuxna kvinnor, de tänker sig ofta att de själva ska bli just sådana. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bli inte arg på henne :/ Även att det inte alls är bra för en tioåring att träna för att gå ner i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

slava:

då hade jag smällt till dig.


   
SvaraCitera