Aviseringar
Rensa alla

10 myter om mat


Ämnesstartare

Fingerprints:

Haha ja, pappa tvingade typ i mig mjölk när jag var liten för att det tydligen skulle vara jätteviktigt att få i sig. Mjölk är inte gott..

Mjölk är blä ja! Pga laktosintolerans har jag sluppit det också. När den vuxit bort fattade jag inte alls tjusningen med mjölk. Mjölk är till för kalvar och inga andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte förvånad av något, möjligen den om honung eftersom den inte stämmer då honung faktiskt är en aning bättre

en vanlig de missat är väl att knäckebröd uppfattas som nyttigare

vill se en liknande lista fast med smaker istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honung är ju asbra 


   
SvaraCitera

Fingerprints: Strömming är nyttig mat

Typ... men bäst före datumet har jag lärt mig att bara är en höftning. Man skall lukta och smaka själv. Smakar det illa ska man inte äta det, så enkelt är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Honung är bättre än socker


   
SvaraCitera
Yaren

Röstade blankt för det var en skitartikel. Ketchup är nyttigt, jaha men det innehåller ju socker, de säger emot sig själva...


   
SvaraCitera
Lounge

Tyckte artikeln sög, fett gör ju dig visst fet.. härdade, mättat, transfetter osv. Det är väl ingen som har ifrågasatt nyttiga fetter som finns i ex. fisk och avokado. Honung ÄR bättre än socker, då socker är tomma kalorier. Deras argument om att ketchup skulle vara nyttigt pga. högt innehåll av lykopen säger ju emot sig själv då.. eftersom ketchup innehåller stora mängder dolt socker. Deras jättestudie om att kalcium inte skulle vara bra för skelettet verkar rätt bristfällig då den inte rör män. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Ketchup är onyttigt

skönt. hatar alla snobbar som ser ner på ketchup.


   
SvaraCitera

Vill att mitt kök ska se ut som bilden i huvudinlägget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Önskar att begreppen "nyttig mat" och "onyttig mat" kunde dö ut...

F.ö. en väldigt fånig lista. Gjord för att locka läsare, men mest grundad på skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att ketchup är nyttigt är det enda jag inte hört tidigare 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha meh jag tyckte att listan var kul, okeeej . Även om man såklart får ta vissa grejer med en nypa salt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sugen på vindruvor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

d är bra att vi har källkritiska umare och det är bra att vi har engagerade moderatorer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

obs e seriös
eller, menar det inte som ett hån iaf


   
SvaraCitera