Aviseringar
Rensa alla

16 år(grabb) självmordsbenägen


Ämnesstartare

Har varit självmordsbenägen i 5år, ingen jag känner vet än.jag är en helt annan person när jag träffar min familj o mina vänner.Det känns som om jag har en dräkt på mig när jag träffar folk.  Men när jag är själv så är dräkten borta vilket får mig o vara mig själv alltså ledsen och arg.  Det har varit så här i 5år. Jag har varit lika självmordsbenägen som förut fast jag är inte en pussy längre. Jag tvekar inte på att dö längre. Jag vill inte leva längre och jag orkar inte bära på dräkten längre...Vill inte spendera mitt liv på sådan sätt längre. Jag var för feg för ta självmord innan för jag ville inte skada min familj,nu bryr jag mig inte jag kommer ändå skada dem senare på något sätt. Hela mitt liv har varit rent skit men jag har


   
Citera

Don't do it!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Autosemi:
Har varit självmordsbenägen i 5år, ingen jag känner vet än.jag är en helt annan person när jag träffar min familj o mina vänner.Det känns som om jag har en dräkt på mig när jag träffar folk.  Men när jag är själv så är dräkten borta vilket får mig o vara mig själv alltså ledsen och arg.  Det har varit så här i 5år. Jag har varit lika självmordsbenägen som förut fast jag är inte en pussy längre. Jag tvekar inte på att dö längre. Jag vill inte leva längre och jag orkar inte bära på dräkten längre...Vill inte spendera mitt liv på sådan sätt längre. Jag var för feg för ta självmord innan för jag ville inte skada min familj,nu bryr jag mig inte jag kommer ändå skada dem senare på något sätt. Hela mitt liv har varit rent skit men jag har

"Jag har... Fortfarande lite lust att leva på grund att jag inte vill skada dem! Men jag klarar inte av o leva så här längre! Vad gör jag.?


   
SvaraCitera
time
 time

Hej Autosemi!

Finns det någon vuxen eller närstående du kan prata med om ditt mående? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Don't do it!

Okej. Tack för hjälpen 


   
SvaraCitera

Det är bara fegt att ta självmord för att man flyr från den ''jobbiga'' vardagen.
Visst man kan vara deppig och må dåligt men det blir så fan mycket bättre senare!
Att orka sig igenom att ta sig igenom sin depression och igenom livets olika faser, Det du, det är att var Stark och ingen jävla pussy!
Att du också har slutat tänka på att dina nära och kära visar ju bara på den egoism som har byggts inom dig eftersom att det finns inget mer egoistiskt än att ta livet av sig för man bryr sig inte om någon annan än en själv. Att hoppa framför tåget och att det sedan förstör någons liv verkar inte heller bekymra en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Hej Autosemi!

Finns det någon vuxen eller närstående du kan prata med om ditt mående? 

Nej tyvärr


   
SvaraCitera

Inte är det fegt att begå livet av sig, det kräver balls. Men det krävs ännu mer balls för att tea bagga livet rakt i ansiktet och ba uhh take it you bitch! Så lev vidare!


   
SvaraCitera

Känner igen det du skriver, har varit deprimerad i flera år och ingen vet det. Eller kanske. Sätter på mig mitt glada ansikte när jag är bland folk så det inte blir några problem för mig.

Det hjälper inte om du tar livet av dig. Tycker att du ska ändra attityd och möta dina demoner, varför vill du ens ta livet av dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:
Det är bara fegt att ta självmord för att man flyr från den ''jobbiga'' vardagen.
Visst man kan vara deppig och må dåligt men det blir så fan mycket bättre senare!
Att orka sig igenom att ta sig igenom sin depression och igenom livets olika faser, Det du, det är att var Stark och ingen jävla pussy!
Att du också har slutat tänka på att dina nära och kära visar ju bara på den egoism som har byggts inom dig eftersom att det finns inget mer egoistiskt än att ta livet av sig för man bryr sig inte om någon annan än en själv. Att hoppa framför tåget och att det sedan förstör någons liv verkar inte heller bekymra en.

Har hört det uttrycket all för ofta"allt blir bättre sen". det blir aldrig någon sen.. Känns som folk andvänder uttrycker som en ersättning av "håll ut för helvete"  men ändå vet ni att det inte blir det och vet själva att det inte finns någon anledning till att leva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Känner igen det du skriver, har varit deprimerad i flera år och ingen vet det. Eller kanske. Sätter på mig mitt glada ansikte när jag är bland folk så det inte blir några problem för mig.

Det hjälper inte om du tar livet av dig. Tycker att du ska ändra attityd och möta dina demoner, varför vill du ens ta livet av dig?

SvenskWithAttitude:
Känner igen det du skriver, har varit deprimerad i flera år och ingen vet det. Eller kanske. Sätter på mig mitt glada ansikte när jag är bland folk så det inte blir några problem för mig.

Det hjälper inte om du tar livet av dig. Tycker att du ska ändra attityd och möta dina demoner, varför vill du ens ta livet av dig?

Jag vill ta livet av mig för jag behöver inte gå igenom denna sjukt onödiga existens tills jag är60-70bas för att märka att hela mitt liv har varit sjukt onödigt 


   
SvaraCitera

Autosemi:

Har hört det uttrycket all för ofta"allt blir bättre sen". det blir aldrig någon sen.. Känns som folk andvänder uttrycker som en ersättning av "håll ut för helvete"  men ändå vet ni att det inte blir det och vet själva att det inte finns någon anledning till att leva.

Det blir inte bättre, det blir annorlunda (har du tur kanske det blir bättre, vem vet?!). Och du kommer dö förr eller senare ändå, du behöver inte jäkta. 


   
SvaraCitera

prata med någon vuxen, tex kuratorn/skolhälsovårdaren


   
SvaraCitera
time
 time

Autosemi:

Har hört det uttrycket all för ofta"allt blir bättre sen". det blir aldrig någon sen.. Känns som folk andvänder uttrycker som en ersättning av "håll ut för helvete"  men ändå vet ni att det inte blir det och vet själva att det inte finns någon anledning till att leva.

Jag vet att det inte känns så, men jag är en av många som klarat mig ur en depression och sett att livet faktiskt blir bättre. Det fanns en lång period i mitt liv när jag bara gick runt och inte visste om jag skulle leva nästa vecka, men jag hittade någon att prata med, och med lite jobb blev det bättre. Och nu är det riktigt bra. Det hade jag aldrig fått veta eller känna om jag avslutat mitt liv just då, när det var nattsvart.

Jag rekommenderar verkligen att du hittar någon att prata med. Det kan verkligen göra så otroligt mycket för ens mående, det går liksom inte att förklara.

Ett första steg kan vara att du kontaktar Mind.se Självmordsupplysningen, antingen via chatt (vardagar kl 19-22) eller mail. Du kan också ringa Nationella Hjälplinjen på nummer 1144 (alla dagar kl 13-22) – de erbjuder ett samtalsstöd och de som svarar är socionomer, psykologer och psykiatrisjuksköterskor med erfarenhet av att ge stöd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Det blir inte bättre, det blir annorlunda (har du tur kanske det blir bättre, vem vet?!). Och du kommer dö förr eller senare ändå, du behöver inte jäkta. 

Tickstart:

Det blir inte bättre, det blir annorlunda (har du tur kanske det blir bättre, vem vet?!). Och du kommer dö förr eller senare ändå, du behöver inte jäkta. 

Så jag ska alltså chansa o se om det blir bra när det blir annorlunda och under den tiden ska jag bara lida och köra hela mitt liv på autopilot tills jag känner av att jag mår bra (no offence men låter jävligt dumt)


   
SvaraCitera