Aviseringar
Rensa alla

16-åring anmälde påhittad våldtäkt


vet du vad jag blir mer förbannad på? alla våldtäktsmän. de är absolut fler än människor som fejkar våldtäkt. 


   
SvaraCitera

Weeaboo: Eller att kvinnor tar hårdare på vad som skett än vad som faktiskt skett. också någonting värt att tänka på. Finns väldigt många fyllosex som slutar upp med "våldtäkter" fastän man tidigare den kvällen eller natten egentligen visat sig villig.

Nej. Alltså nej. Bara nej. Den där våldtäksmansresonemanget måste du lägga ned på en gång. Du har sedan inga som helst källor att backa upp det där med så var nu tyst. Snälla.


   
SvaraCitera

elverpigen: Tyvärr är ju ofta "falska" våldtäkter ändå övergrepp, många k

ja precis. viktig grej att belysa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är många som blir oskyldigt anklagade för våldtäkt i Sverige Julian Assange är ett bra exempel.


   
SvaraCitera

presidente:
Det är många som blir oskyldigt anklagade för våldtäkt i Sverige Julian Assange är ett bra exempel.

Nej det är inte många. Vad har du för pålitlig källa på det? Vad som hände mellan Julian och hans offer har du ingen aning om.


   
SvaraCitera

isola: Nej. Alltså nej. Bara nej. Den där våldtäksmansresonemanget måste du lägga ned på en gång. Du har sedan inga som helst källor att backa upp det där med så var nu tyst. Snälla.

Vad har du för pålitliga källor att många våldtäkter som inte får en fällande dom görs det i brist på tillräckliga bevis och inte för att det inte har begåtts en våldtäkt, som ett välkänt resonemang lyder?


   
SvaraCitera

Weeaboo:
Vad har du för pålitliga källor att många våldtäkter som inte får en fällande dom görs det i brist på tillräckliga bevis och inte för att det inte har begåtts en våldtäkt, som ett välkänt resonemang lyder?

Är det att det förekommer våldtäkter som är svårt att förstå? Eller kanske att det är oerhört utlämnande och psykiskt påfrestande att uthärda en rättegång? Eller kanske att offrets klädsel ifrågasätts under rättegången? Föreställ dig själv att någon har penetrerat dig mot din vilja och/eller på annat vis tagit för sig av din kropp helt för sin egen vinnings skull. Sedan föreställer du dig att du ska behöva bevisa detta för en granskande överhet. Hur många orkar med detta?  Det finns antagligen tyvärr många inom rättsväsendet som  ser tillbakadragna anmälningar som att anmälaren ljög, och det är helt uppåt väggarna fel.
T ex har vi ju den där uppmärksammade våldtäkten där mannen friades eftersom han "uppfattat" att han och offret hade rapeplay-sex, trots att de aldrig kommit överens om någonting sådant.


   
SvaraCitera

presidente: hur ofta fejkar folk våldtäkter egentligen?

Förhoppningsvis väldigt sällan. Det är både kontraproduktivt för alla som har blivit våldtagna på riktigt samt riktigt vidrigt att göra mot den påstådda gärningsmannen. Straffet som hon fick var alldeles för lågt tycker jag. 

elverpigen: Det jag undrar i den här historien är hur hon fick skadorna?

Är hon kapabel att ljuga ihop en våldtäkt så är hon säkert tillräckligt ostabil för att skada sig själv också. Stod dessutom i artikeln att flickan sen tidigare hade psykiska besvär, sen om det stämmer eller inte vet jag inte. 

Rödingajäveln: Det förekommer, däremot känner jag inte till något fall där en person faktiskt blivit dömd och det senare visat sig vara falskt. Det är extremt svårt att fälla någon för våldtäkt ens när det faktiskt har skett en

Finns ju ett rätt känt fall i Sverige där en pappa blir dömd för att ha våldtagit och utnyttjat sin dotter. Men det visar sig sedan vara en ren rövarhistoria och han blir frikänd.

http://www.expressen.se/kvp/domdes-felaktigt-for-valdtakt---skriver-bok/


   
SvaraCitera

Och nu kryper  kräken fram ur sina hålor.


   
SvaraCitera

isola:
Är det att det förekommer våldtäkter som är svårt att förstå? Eller
kanske att det är oerhört utlämnande och psykiskt påfrestande att
uthärda en rättegång? Eller kanske att offrets klädsel ifrågasätts under
rättegången? Föreställ dig själv att någon har penetrerat dig mot din
vilja och/eller på annat vis tagit för sig av din kropp helt för sin
egen vinnings skull. Sedan föreställer du dig att du ska behöva bevisa
detta för en granskande överhet. Hur många orkar med detta? Det finns
antagligen tyvärr många inom rättsväsendet som ser tillbakadragna
anmälningar som att anmälaren ljög, och det är helt uppåt väggarna fel.

Ingen
har väl talat emot att det förekommer våldtäkter i sverige? Men
påståendet att en hel del män blir oskyldigt dömda liksom en del som
borde dömts går fria utgår i stor mån från samma grund och det i form av
sannolikhetsteorin.

Mediadebatten talar klart för att bristen
på bevis är huvudorsaken till att fler våldtäkter inte blir uppklarade.
Bilden av ett brott som utan tvivel begåtts men inte lyckats få en
fällande dom sprider sig och har nu etablerat sig hos personer som dig.


samma sätt när artiklar som den i ts sprids sporadiskt, göder det
likadant en uppfattning om att det även kan förekomma våldtäktsfall där
kvinnor ljugit ihop hela sin historia, hos andra som mig.

Jag
tror dessutom att de båda fallen korrelerar med varandra. Anledningen
till falskanklagelser förekommer ens är för att man fått höra hur lätt
det ska vara att sätta dit någon för våldtäkt i sverige, och när idén
får backlash så blir folk arga och misstror våldtäktsanklagare, vilket
gör dem redan på förhand arga är över våldtäkter ännu argare och
bekämpningen mot våldtäkter får en status quo som följd.


   
SvaraCitera

Buddah: Är hon kapabel att ljuga ihop en våldtäkt så är hon säkert tillräckligt ostabil för att skada sig själv också. Stod dessutom i artikeln att flickan sen tidigare hade psykiska besvär, sen om det stämmer eller inte vet jag inte.

tyckte att det här var ganska äckligt skrivet.


   
SvaraCitera

elverpigen: tyckte att det här var ganska äckligt skrivet.

Och om du istället skall kommentera sakinnehållet? Ljuger man ihop en våldtäkt som inte har ägt rum och dessutom går så långt som att anmäla till Polisen, så tyder enligt min mening det på att man inte är psykiskt stabil. Då är det väl inte heller helt långsökt att man skulle kunna orsaka sig själv fysisk skada?


   
SvaraCitera

elverpigen:

tyckte att det här var ganska äckligt skrivet.

nå men du vet väl att psykiska besvär = galen Galen

i sådana här trådar får vissa av er mig verkligen att må illa, umisar. fy jävla skäms. oftast ser man  ett mönster av att det är lite asociala killar som inte verkar ligga speciellt högt i kurs hos det motsatta könet som har dessa åsikter. och då undrar jag  om de började resonera på detta vis innan de märkte av att de inte låg särskilt högt hos tjejer eller om de började göra det för att lägga över problemet på tjejerna  mvh tanke


   
SvaraCitera

Buddah:

Och om du istället skall kommentera sakinnehållet? Ljuger man ihop en våldtäkt som inte har ägt rum och dessutom går så långt som att anmäla till Polisen, så tyder enligt min mening det på att man inte är psykiskt stabil. Då är det väl inte heller helt långsökt att man skulle kunna orsaka sig själv fysisk skada?

Många "ihopljugna våldtäkter" har faktiskt ägt rum men har väldigt bristande till ingen bevisning. Som jag tidigare skrev, många känner ett offer för någon form av sexuellt ofredande men VÄLDIGT FÅ känner en skyldig sexualbrottsling eftersom alla stackare är oskyldigt anklagade. Jag tycker att det är väldigt respektlöst och osmakligt att luta sig mot "lol hon är ju psyksjuk!!!" som ett argument för skadornas uppkomst.


   
SvaraCitera

elverpigen: Många "ihopljugna våldtäkter"

Men nu handlar ju tråden först och främst om nämnd våldtäkt, och det är även den som jag kommenterar. Jag pratar inte om "ihopljugna våldtäkter" i allmänhet. 


   
SvaraCitera