Aviseringar
Rensa alla

16 årsgräns för facebook, insta och snapchat


Lucella:

Det här är sjukt intressant. Jag var på ett seminarium som regeringskansliet arrade som handlade om integritet i sociala medier och om vi ska lagstifta för att göra det säkrare för barn och unga. Där min personliga åsikt är att vi bör folkbilda istället för lagstifta. Men vi diskuterade också hur unga ser på "skämmigheten" i att gamla bilder från ungdomen kommer att följa dem genom livet. Är det något man som ung tänker på? Eller är det en självklarhet och att situationen ändå kommer vara likadan för alla? 

jag tänkte inte alls på vad jag delade med mig av på internet förrän min pappa en dag ringde mig när jag var 15 och sa "vilken fin blogg du har. särskilt bilderna där du röker och dricker öl. bravo!". efter det blev jag lite mer försiktig, heh

men jag tror inte att en åldersgräns är rätt väg att gå. det hindrar nog inte någon. tror mer på att upplysa om att det är viktigt att tänka på vad man delar med sig av

(tänker dessutom att det inte är ungdomar som behöver tänka på vad som är passande och inte på internet, snarare medelålders personer)


   
SvaraCitera

Hahahahahhahahahahahahahahahah. Jag började med sociala medier när jag var 9-10.


   
SvaraCitera

Eller så lär man ut lite vett för internet? Började bruka internet när jag var runt sex år gammal, man kommer göra massa misstag men man kommer samtidigt att lära sig av dem. Om man däremot ska "skyddas" från sociala medier så lång tid lär man sig inte att hantera dem ordentligt.


   
SvaraCitera

13 årsgränsen som finns på flertalet sociala medier räcker alltså inte?
16 låter lite mycket men det kanske är det bästa trots allt. Tror dock att man kommer fortsätta med diverse dumheter via spel då det hånas hejvilt där i ung ålder.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

My dreams are her:

http://www.vett-och-etikett.com/vett-och-etikett.asp?tips=Internet

  • Att använda VERSALER kan tolkas som om du är upprörd eller skriker.
    Mycket glad

   
SvaraCitera

haha herregud som om EU har tid med sånt där trams


   
SvaraCitera

Bortkastad tid.


   
SvaraCitera
Berit

Ruttenfisk:
Eller så lär man ut lite vett för internet? Började bruka internet när jag var runt sex år gammal, man kommer göra massa misstag men man kommer samtidigt att lära sig av dem. Om man däremot ska "skyddas" från sociala medier så lång tid lär man sig inte att hantera dem ordentligt.

En del råkar ut för stora misstag


   
SvaraCitera

tycker det bara är efterblivet och ser inte poängen med det 


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude: Hahahahahhahahahahahahahahahah

Skrattade du så mycket IRL också? 

OnT: Nej, gillar inte det nya förslaget att höja åldersgränserna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat: (tänker dessutom att det inte är ungdomar som behöver tänka på vad som är passande och inte på internet, snarare medelålders personer)

Word!


   
SvaraCitera

Är väl mer för att markera och flytta över en del av ansvaret. Men nä, ganska puckat imo. Gillar inte förslaget. Lämna lite jävla frihet i ungarnas väg. :\


   
SvaraCitera

11-årsgräns på allt är mitt tips


   
SvaraCitera

Berit:

En del råkar ut för stora misstag

Därför man bör lära sig grundläggande nätvett först


   
SvaraCitera