Aviseringar
Rensa alla

17 år MÅSTE flytta hemifrån!


Ämnesstartare

Okej, jag vet att det finns många trådar om just detta, men måste få skriva av mig och kolla om ni tycker jag gör rätt eller fel...

Jag har känt att enda sen min pappa gick bort så har min mamma inte varit sig själv. Hon sitter och dricker ofta, med min äldsta systers ex. Vi bor trångt och i en sönderslagen lägenhet... Jag kan inte koncentrera mig på plugg och skola alls, så fort jag sätter mig och börjar plugga så startar mina småsyskon med bråk. Jag har tre yngre syskon och alla har ADHD plus att en av dom har en hjärnskada på det. Jag trivs inte alls här hemma, min mamma verkar inte bry sig om oss och det är jag å min äldre syster som får ta hand om dom yngre när hon känner för att bara sticka iväg. Min syster ska kontakta soc precis som jag, jag måste ha något eget. Mår som piss, min mamma har gått med på att jag och min syster ska kontakta soc, hon vill ju endå att vi ska må bra. Men hon har helt tappat det, gått in i väggen och pratar inte med någon utav oss om hur vi egentligen mår. Jag känner mig elak mot min mamma när jag skriver så som jag har gjort om henne. Men hon fattar inte att när vi ringer och ber henne komma hem så måste hon. Men det man får höra är "jahaa" "hahahahah"... Så tror ni ens soc kommer bry sig? Min mamma har med soc och göra om att få ett större boende, men det har inte hänt något på över 11 år nu. Så tror ni att dom kommer lägga ner tid på att hjälpa mig å må bättre?


   
Citera
Ämnesstartare

Bryr de sig inte i första taget bör du kontakta dem igen.. Det är sånt här de finns till för! 

Lycka till! Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meningen är iaf att soc ska bry sig.
så det är bara gå dit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:
Meningen är iaf att soc ska bry sig.
så det är bara gå dit.

soc är ett skämt. jag är just nu jättesjuk men fick ändå inget intyg, så soc ända utvägen dom pissar på mig och säger gå till ab. jag ska alltså jobba när jag är jättesjuk ca 9 timmar per dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete:

soc är ett skämt. jag är just nu jättesjuk men fick ändå inget intyg, så soc ända utvägen dom pissar på mig och säger gå till ab. jag ska alltså jobba när jag är jättesjuk ca 9 timmar per dag.

Att sock är ett skämt råder det ingen tvekan om men som sagt, det är meningen att dom ska bry sig. Det kan vara värt att försöka tala med någon av deras tomtar. Då kan man säga till sig själv att man försökt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte säkert dom förstår att du måste flytta.
Dom hjälpte mig men jag ljög om hur jag hade det för annars hade dom inte gjort något.


   
SvaraCitera