Aviseringar
Rensa alla

13 år och överviktig kille


Ämnesstartare

Jag vet inte riktigt men jag är 13 år och väger 80 kilo och är 166 nu har jag tränat intensivt i två veckor och har gått ner 4 kilo till  79kilo men har gått upp 1 kilo och är rädd för att jag ska stanna på 80 kilo 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter

Att gå ner kräver dedikation och att du justerar din livsstil. Först och främst bör du väl justera kosten, ät mer grönt och mindre kolhydrater.

Sen är det bra att du tränar, men se till så du inte tröttar ut dig. Vill man gå ner i vikt har jag för mig att det är bäst att träna länge men lätt (raska promenader/cykling/joggning i ett par timmar snarare än hård träning i en kvart). 

Sist, men inte minst, det tar tid. Ge inte upp om du inte ser resultat i början och bry dig inte för mycket om små viktskillnader. Det kan ta uppemot ett år att nå den vikt du vill ha. Att försöka skynda på det för mycket kan vara skadligt. 

Kort sagt: Ta det lugnt. 


   
SvaraCitera

Sluta med läsk om du dricker sån skit, det var det som fick mig att gå upp i vikt förut. Gick ner fort som fasen efter att jag slutade med det.


   
SvaraCitera
Cobrak

Det handlar inte enbart om träning, kost är en bidragande faktor likaså. Och att sedan hetsa upp sig över vikten lär inte nå dig till det önskade resultatet heller.

Som ovanstående dessutom skrev: det är en livsstil som du måste vara försiktig med att justera.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Du är ung och utvecklas fortfarande så du ska inte hårdträna. Plocka bort chips, godis och läsk ur din kost och promenera mycket. Hjälper det inte så får du gå till dietist.


   
SvaraCitera

Det kan sluta väldigt illa om man fokuserar för mycket på vikten eller att man ska ha snabba resultat. Så gör som de andra sa och sluta med skit maten och om du äter enorma portioner av typ vanlig hällsosam mat så tycker jag att om du brukar ta 30 st köttbullar (bara ett exempel) så gå ner till 20 st i början och sedan stanna vid en normal siffra köttbullar. Men en snabbfix är aldrig bra, det skulle inte hålla i längden.  


   
SvaraCitera

Det tar tid att gå ner i vikt. Tid, träning och kost är det viktigaste.


   
SvaraCitera