Aviseringar
Rensa alla

13 år - vill ha smalare och längre ben


Ämnesstartare

Hej! Jag är en tjej på 13 år som väger 45 kg och är cirka 1.58 lång. Mitt problem är mina ben. Mina kompisar har jättelånga och smala ben, men mina är relativt tjocka och korta. Hur får jag längre och smalare ben? Hjälp!


   
Citera
Ämnesetiketter

Haha, har samma problem. Men du kommer väl att växa lite till antagligen Rullar ögonen 


   
SvaraCitera

Fint med sådana ben!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan lägga ut en bild


   
SvaraCitera

Försök att sluta tänka på det. Jag har (hade) mycket tjockare lår än alla andra och det har jag gått och tänkt på sedan 1.an och hatat mig själv för det och då det det gett mig perioder med ätstörningtendenser vilket jag fortfarande lever med. Så försöka hitta andra talanger i dig än att hänga upp dig på hur dina ben ser ut


   
SvaraCitera

Jag antar att du kan åka till typ Iran och genomföra ngn sjukt avancerad operation där de typ förlänger benen med titanium lr ngt och lägger på vävnad från ngn döende patient lr så.. :€€ 

Ingen aning om d går på riktigt.


   
SvaraCitera

Lär ju bildas massa ärr o sånt du kommer störa dig på sedan ist thoooo


   
SvaraCitera

samt blodcirkulationen kske inte fungerar fullt ut så d blir som ett par döda förlängningar utan känsel lr så


   
SvaraCitera

Det är faktiskt inte bra att ha för smala ben. Många av kvinnans hormoner transporteras genom fettet och du kan bli av med din mens och bli steril om du har för smala ben. Men nu vet ju inte jag riktigt hur smala/tjocka dom är nu så du kanske kan göra dom lite mindre. Fast jag vet inte, har ju inte sett dom... Och för den delen så är jag ju ingen läkare heller så välj själv. Fast  nu svarade jag inte på frågan och det var för att jag inte vet svaret... Förvirrad


   
SvaraCitera

Varför är dina ben ett problem? Du jämför dig med dina kompisar här, sluta med det.. Om du vill ha smalare ben så kan du ju alltid träna benen eftersom att benens tjocklek beror på hur mycket muskler/fett som finns på benen... Men tänk igenom det. Varför är det så viktigt att ha långa och smala ben? Om du hade långa och smala ben så skulle du antagligen hitta något annat på din kropp som du är "missnöjd" med. Egentligen så finns det inga rätt och fel. Försök att acceptera dig själv som du är istället. 


   
SvaraCitera

Sov ffs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FrustreradLurifax:
Varför är dina ben ett problem? Du jämför dig med dina kompisar här, sluta med det.. Om du vill ha smalare ben så kan du ju alltid träna benen eftersom att benens tjocklek beror på hur mycket muskler/fett som finns på benen... Men tänk igenom det. Varför är det så viktigt att ha långa och smala ben? Om du hade långa och smala ben så skulle du antagligen hitta något annat på din kropp som du är "missnöjd" med. Egentligen så finns det inga rätt och fel. Försök att acceptera dig själv som du är istället. 

För att jag är trött på att känna mig ful


   
SvaraCitera

sessan707997: För att jag är trött på att känna mig ful

Om du känner dig ful är problemet psykiskt och inte fysiskt.
Längre ben får du genom att faktiskt vara längre men du kan inte medvetet göra dig själv längre.
du väger ganska lite för din längd, tvivlar starkt på att du är tjock så jag håller mig till att ditt problem är psykiskt och inte fysiskt


   
SvaraCitera

Jag tycker de är jättesnyggt med ben som INTE är smala. Mina ben är smala och ganska långa men om jag själv fick välja så skulle jag byta med dig! Var nöjd över dina ben! Jag försöker lära mig att gilla mig själv och visst är det svårt men ställ dig vid spegeln och tänk på allt positivt. Din vikt är helt normal så jag antar att dina ben är helt normala dom också, du inbillar dig Hjärta


   
SvaraCitera

Nä men lägg av med vikten nu...  Jag har själv korta och lite tjocka ben men jag tycker det är snyggare en smala långa ben. Och man har ben för att man ska gå med de inte för att vara modell. Så det jag vill säga är TÄNK INTE PÅ VIKTEN! Tumme upp


   
SvaraCitera