Aviseringar
Rensa alla

13 åringar som har sex


Ämnesstartare

SVT Debatt... Vilka zombies.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tkr man för liten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om båda är med på det så är det väll okej att ha det under 15...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gäller samma argument om en 11 åring vill ha sex med en 40 åring? Förvirrad "om båda är med på det"
tkr mkt handlar om hur kroppen & hjärnan utvecklats, inte vad man är med på lr ej men AJA "vad vet jag"


   
SvaraCitera

Alltså det är inget jag skulle rekomendera! Oftast är man rätt oerfaren å man hinner dra på sig massa sjukdomar och i värsta fall oönskad graviditet, tar nog hårdare om man blir gravid som 13 åring än om man är 17. Dessutom så är inte kroppen van att ha så mycket sex som man brukar ha i början, man kan då få typ vestibult osv och man kanske inte har lika lätt att säga nej. Jag hade sex som 13åring, jag vågade inte alltid säga nej eller säga till om de gjorde ont utan ja körde på ändå. Fått massa jävla UVI pga de vilket lett till följdsjukdomar så ja hade gärna börjat senare. Dock så kände jag mig ändå mogen typ när ja gjorde det, de kändes inte konstigt, jag låg bara med mina pojkvänner i princip, dock blev man ju ihop efter 1 vecka da men ändå. Jag tycker ändå att man har rätten själv å bestämma över sin kropp, sex behöver inte vara fult å sjukdomar å ångest. de kan vara vackert å skönt liksom. de vill man väl att sina barn ska få! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä men man kan ju inte gärna låsa in sin unge 


   
SvaraCitera

tjabbatjenahallå: Ja

Varför inte? såvida de inte har det med någon som är typ 40+ så borde väl det tekniskt sett vara okej
alla mognar olika
finns ju nackdelar med det såklart och de är rätt många men frågan är väl snarare hur man ska kunna stoppa det


   
SvaraCitera

tjabbatjenahallå: Ja19 st

Orka vara en sur gubbe/tant och känna ett behov av att kontrollera andra människorsliv. Lyckliga är de som är sig själva, som är fria och som inte kontrolleras av människor med kontrollbehov eller normer eller annat trams. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox: Varför inte? såvida de inte har det med någon som är typ 40+ så borde väl det tekniskt sett vara okej

så 11 och 40 åring är okej men 11 och 50 åring är inte okej
varför?
Varför ska en 20+ ha sex med en 11 åring istället för en 15 åring?
jag fick mens när jag var över 11. hade knappt hår under armarna när jag var 11. & ja, man kan vara sexuell som 11 åring men jag tror inte de behoven behöver stimuleras mer än andra behov vid den åldern. jag hade iaf ingen nytta av det 
Tror få har det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja             


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en ska passa på medans man inte är könsmogen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är vackert


   
SvaraCitera
Exner

isola:
nä men man kan ju inte gärna låsa in sin unge 

; )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

konstig pollfråga som inte hängde ihop riktigt med debatten 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

barn som är under 15 år och har sex med varandra är självklart okej. varför  skulle det inte vara det? 

det är ju knappast så att två 13åringar skulle ta skada av det 


   
SvaraCitera