Aviseringar
Rensa alla

Eu-Moped som 15 åring?


Ämnesstartare

Hejsan, jag har gjort ett projekt om åldern för eu mopeden.
Tycker ni att man ska få köra Eu moped som 15 åring eller ska lagen ändras till 16.
Alla svar men motivera varför tack. : )


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hoppas dem ändrar till 16. [badgrin]

För jag har moped nu så det spelar ingen roll [y]


   
SvaraCitera

Luddeandersson:

NEJ! (Du röstade på detta alternativ)

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luddeandersson:

NEJ! (Du röstade på detta alternativ)

Uppenbarligen så klarar de inte av det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luddeandersson:

NEJ! (Du röstade på detta alternativ)

Ju högre åldersgräns desto bättre och det faktumet kan appliceras på allt.


   
SvaraCitera

Luddeandersson:

NEJ! (Du röstade på detta alternativ)
57.1% (4 st)

Jag tycker att det ska vara 16, för vid 15 års ålder är många fortfarande väldigt omogna. Det är trafik vi pratar om så.

Men å andra sidan så är det 16 på lätt mc.

Såhär tycker jag att det hade varigt bra

15 - 30 moppe
16 - eu moppe
17 - lätt mc + övningsköra bil
18 - tung mc
20 - körkort för bil

Jag har inte tängt igenom det.. så ingafrågor på min lilla lista[cool]


   
SvaraCitera

tojjo:

17 - lätt mc + övningsköra bil

Dum idé[rolleyes]
Tänk igenom nästa gång ist!


   
SvaraCitera

tojjo:

Såhär tycker jag att det hade varigt bra

15 - 30 moppe
16 - eu moppe
17 - lätt mc + övningsköra bil
18 - tung mc
20 - körkort för bil

är fan en rättighet att köra moped i sverige när man fyllt 15 år! och om man höjer till 16 år på eu-moped så drabbar det alla eftersom nästa åt blire obligatoriskt eu-körkort för moppe! och 16åring är inte ett dugg mognare i körstil än 15åring det är bara vad folk får för sig! en redig trafikutbildning när man fyllt 15 är det som behövvs!

och ditt förslag för bil när man fyllt 20[shake] fan tänker du med då[surprised]och övningsköra är väll bra så tidigt som möjligt eller? kan väll aldrig vara fel att lära sig köra bil tidigt så 16år är bra tkr jag!

och att tillägga en ny moppe(25moppe) mot en eu(45moppe) av samma märken är inte ett jävla dugg skilnad på! min derbi 30moped gick i 60 org me alla strypningar och min polares eu också derbi gick också i 60 och det vae exaxt samma motor/strypningar[cute]

och blire nya regler att eu mope blir 16 och 30moppe 15 då slänger man väll av reg-plåten och åker den fast"30moppe! da[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luddeandersson:

NEJ! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

pörr40:

och ditt förslag för bil när man fyllt 20 fan tänker du med dåoch övningsköra är väll bra så tidigt som möjligt eller? kan väll aldrig vara fel att lära sig köra bil tidigt så 16år är bra tkr jag!

Ja du, vissa handlar först, tänker sen. I tojjos fall har hon inte tänkt alls[tard]


   
SvaraCitera

tojjo:

18 - tung mc
20 - körkort för bil

JAg frågar ändå [badgrin]
Högre ålder för bil än för tung MC? 😛

pörr40:

16åring är inte ett dugg mognare i körstil än 15åring det är bara vad folk får för sig! en redig trafikutbildning när man fyllt 15 är det som behövvs!

Jävligt sant! Jag fattar inte varför folk är så jävla fixerade vid åldersgränser[shake] Se till så att det blir ordentliga trafikutbildningar istället, och dessutom borde man vara tvungen att köra upp på nytt vart femte år! Då hade vi garanterat sluppit många trafikolyckor. Övningskörningen borde ligga på samma ålder som uppkörningen. Är man inte mogen efter att man har klarar uppkörningen och uppskrivningen så kan man ju knappast vara redo att köra även om handledaren sitter jämte.:S


   
SvaraCitera

Luddeandersson:

JA! (Du röstade på detta alternativ)

För om dom ändrar till 16 blir det ju både övningskörning och moppe samtidigt och det blir för mycket, och höjer man övningskörning till 17 har man bara ett år på sig att öva och det hinner man inte.


   
SvaraCitera

hixaren:

Se till så att det blir ordentliga trafikutbildningar istället, och dessutom borde man vara tvungen att köra upp på nytt vart femte år!

Jävligt dum idé. Bara för att du har en rik farsa osv och inte tycker att alla avgifter staten prackar på oss berör dig särkillt mycket[rolleyes]


   
SvaraCitera

Luddeandersson:

NEJ! (Du röstade på detta alternativ)

Och det ska vara körkort också. Är så jävla trött på dessa moppefjortisar som trimmar sina mopeder och tar bort ljuddämparna.


   
SvaraCitera

Husaberg_motard:

Jävligt dum idé. Bara för att du har en rik farsa osv och inte tycker att alla avgifter staten prackar på oss berör dig särkillt mycket

Haha, jag vet inte hur seriös du var med den kommentaren, men jag utgår ifrån att du var helt allvarlig.
Jag gissar att du inte läst några av mina andra poster på forumet:P Jag förespråkar verkligen inte många av de avgfter staten kräver oss på, men jag värderar liv högre än pengar. Jag har inte heller någon rik pappa.[wink][crazy]


   
SvaraCitera