Aviseringar
Rensa alla

Eu-moppar, märken?


Ämnesstartare

hejhej 🙂 Asså vilka märken är inne och vilka är ute när det gäller eu-moppar? Kymco Super 8 är ju jäkligt bra o så .. men kymco? vill inte ha en sån men ändå? Jag vill ha en Baotian Sprint eller en Baotian Ghost, är dom bra? är det ett bra märke? kvalité?

Snälla svara! [love]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

haha, dom du räknade upp är inget ajg skulle köpa, inte direkt någon bra kvalité i dom, yamaha peugeot, Sym, Piagio "stavning" osv, det är bra kvalités märken 🙂 adda ärna msn om du vill veta mer, för jag lixom fattar mig knappt på den här sidan 😛 HAJJ

timpae.92@hotmail.com


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår mig inte på den här sidan heller, men aja 😛 Tack ändå 😉


   
SvaraCitera

Hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha, vad vill dudå? Skit i och lägga dig i om du inte har något och säga 😉


   
SvaraCitera

Måste ett märke vara "inne" för att vara bra? 😮

Baotian är skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det är inte de jag menar 🙂 Men liksom man vill inte komma med ngn skitmoppe ? 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

42662:

Asså vilka märken är inne och vilka är ute när det gäller eu-moppar?

En sak ska du veta, mopeder är inte som kläder det märken är ute o andra märken inne. Ta ditt j*vla mode-fjortissnack när det gäller kläder, men inte när det gäller saker med motorer, även om det bara är en moped det är frågan om.[tard]

"SUCK"

Köp en aerox så blir du bara "mobbad" av folk med behörighet för tyngre motorfordon[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahaha,baotian eller kymco[badgrin] kina skit bägge delarna[wink]

nä skaru ha nå som håller så:yamaha(alla vespor är dugliga som dom har) tex;jog,neos sen finns det peugeot speedfiht,suzuki,ja lite sånna märken..dom har ett värde i sig också sen håller dom mkt bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MM, okej, vaddå fjortissnack? haha jaja 😛 du får väl tycka som du vill 😉 Men inte så jag mena 🙂 Yamaha aerox är bra och så .. Yamaha över huvudtaget 😉 Vill egentligen ha en DT .. men har inte råd ;(
Men jag vill en som är billig och har bra kvalitet, men de jag mena var att jag inte ville komma med ngt mobbat märke [confused] 😉


   
SvaraCitera

DERBI SENDA är de enda[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp en billig moped. Skaffa sedan lätt mc-kort när du fyller 16. Det är lätt värt det, du får en stor föredel när du skall ta bil-körkort i framtiden, plus att du slipper större delen av prövotiden när du fyller 18 och skall ta ditt bill-körkort.

Vad prövotid är kan du söka på google.

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husaberg_motard:

Köp en billig moped. Skaffa sedan lätt mc-kort när du fyller 16. Det är lätt värt det, du får en stor föredel när du skall ta bil-körkort i framtiden, plus att du slipper större delen av prövotiden när du fyller 18 och skall ta ditt bill-körkort.

Vad prövotid är kan du söka på google.

mjo,fast köper man en dyrare moped så får man ut mer pengar när man säljer den å..om man köper tex:en aerox för 14k sen får man säker ut 12-13 om du servat den och hållt om den..så man går bara lite back.

men vafan får man mindere prövotid när man kört lätt mc[shake]alltså prövotid på körkortet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äntligen är det någon som fattade vad jag menade! 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pörr40:

mjo,fast köper man en dyrare moped så får man ut mer pengar när man säljer den å..om man köper tex:en aerox för 14k sen får man säker ut 12-13 om du servat den och hållt om den..så man går bara lite back.

Eh, man får INTE ut mer pengar när man säljer den. Glömde du av att man får lägga ut en hel del pengar för den osckå när man köper den? Existerar logiskt tänkande för dig?[smile][rolleyes]

Sedan så brukar/behöver inte andrahandsvärdet vara direkt bra[wink][rolleyes][rolleyes]

pörr40:

men vafan får man mindere prövotid när man kört lätt mcalltså prövotid på körkortet?

Ja, prövotiden räknas från det första körkortet man tar. A1-körkort (lätt mc) är en av 5 behörigheter du kan ha på ditt körkort.


   
SvaraCitera