Aviseringar
Rensa alla

EU-Valet (Resultat)


införa månggifte? vrf


   
SvaraCitera

Hemligsnälla: Sverigedemokraterna är betydligt mindre enformiga än feministiskt initiativ, vilket inte är så konstigt eftersom de faktiskt är ett riksdagsparti.

SD:are brukar låta som upphakade bandspelare när de svarar "stoppa invandringen" eller "kasta ut dem" på alla frågor.

Hemligsnälla: Läs deras partiprogram

Detta är ca tusende gånger någon ber mig att läsa partiprogrammet, för ni tror att vad som står i deras partiprogram på något sätt ursäktar deras idioti.


   
SvaraCitera

Greken:

På vilket sätt? Åsikterna framförda på det "fejkade" manifestet återfinns hos FI.

Nej många är missförstådda. Här kan ni alla förvirrade läsa, direkt från deras egna hemsida t.om. 

http://feministisktinitiativ.se/nu-vill-alla-vara-med-och-fora-ut-fis-politik-da-kan-det-blir-lite-fel-ibland/  


   
SvaraCitera

Exner:
Diskussionsvärde hos tråden?

Finns väl extremt mycket att diskutera efter ett val? 


   
SvaraCitera

Z0dd: "kasta ut dem" på alla frågor.

Haha, du blir ju bara mer och mer patetisk. 


   
SvaraCitera

Troligtvis en extremt liten minoritet av FIs väljare som faktiskt läst partiprogrammet. Folk tänker "feminism det är bra" och inser inte att de rösta på ett vänsterpopulistiskt parti med ogenomförbara förslag, precis som att man tänker "miljö det är bra" och sedan röstar på ett genom idiotiskt parti som Miljöpartiet.

Folk tänker helt enkelt inte och är i regel väldigt dåligt insatta. 


   
SvaraCitera

Fi asså... värre än Svenskarnas Parti 


   
SvaraCitera
mynona

Jag övervägde faktiskt att rösta på F! till EU-valet, även om jag troligen inte kommer att rösta på dem i riksdagsvalet. I slutändan valde jag ett annat parti, men jag är glad över att de kom in. All jämlikhetsfientlig neofascism och abortmotstånd i Europa just nu kan behöva lite "rabiat pk-feminism". Att ett EU-fientligt parti som SD kom in i EU-parlamentet är sann ironi. 


   
SvaraCitera

NiklasW: Haha, du blir ju bara mer och mer patetisk.

Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Om SD är högerpopulister så borde Fi verkligen kallas för vänsterpopulister.


   
SvaraCitera

Z0dd:
SD:are brukar låta som upphakade bandspelare när de svarar "stoppa invandringen" eller "kasta ut dem" på alla frågor.

Detta är ca tusende gånger någon ber mig att läsa partiprogrammet, för ni tror att vad som står i deras partiprogram på något sätt ursäktar deras idioti.

Partiprogrammet är vad deras parti står för, men du verkar snarare bedöma enskilda partianhängare än partiet. Finns säkerligen ett flertal vänsterpartister som uttryckt kommunistiska åsikter, ändå bedömer jag dessa från deras partiprogram och inte genom enskilda personer.


   
SvaraCitera
1009
 1009

Hyfs: F!-lista

Punkterna på den där listan är ofta feltolkade och ibland rent felaktiga. 

Ändå håller jag med om allt förutom avskaffa försvaret, skapa ett tredje juridiskt kön (tycker det är bättre att bara ha ett) och obligatorisk sexualundervisning på dagis (???). Sen är det väl en del saker jag är rätt likgiltig inför. Men jag tycker inte det är särskilt extrema förslag, de flesta partier står för mycket värre saker. 


   
SvaraCitera

Hemligsnälla: Partiprogrammet är vad deras parti står för, men du verkar snarare bedöma enskilda partianhängare än partiet.

Nej, jag ser exempelvis hur hela partiet jublar när blöjnazisterna Front National vinner i Frankrike.


   
SvaraCitera

Z0dd:

Nej, jag ser exempelvis hur hela partiet jublar när blöjnazisterna Front National vinner i Frankrike.

Källa? Vore kul att se.


   
SvaraCitera

NiklasW: Troligtvis en extremt liten minoritet av FIs väljare som faktiskt läst partiprogrammet. Folk tänker "feminism det är bra" och inser inte att de rösta på ett vänsterpopulistiskt parti med ogenomförbara förslag, precis som att man tänker "miljö det är bra" och sedan röstar på ett genom idiotiskt parti som Miljöpartiet.

Folk tänker helt enkelt inte och är i regel väldigt dåligt insatta.

eller folk som tänker "invandrare är dåligt" och röstar på SD.


   
SvaraCitera