Aviseringar
Rensa alla

Europeisk valkompass inför EU-valet! Testa dig själv!


Ämnesstartare

Expressen har nu lanserat sin EU-kompass inför valet på Söndag. Kompassen låter en svara på 30 påståenden och sedan matchas man, inte bara med svenska partier, utan samtliga partier i hela Europa. Alltså väldigt intressant att se vilka partier som delar ens uppfattningar internationellt.

Vilket parti håller med dig i mest frågor?

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/eu-kompass/?ar=true


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

var är pollen och länken vava


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
var är pollen och länken vava

Haha, glömde länka.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Haha, glömde länka.. 

Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FI
V
MP
S
SD
PP
FP
C
KD
M

Svarade "neutral" på rätt många frågor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns också en väldigt intressant tredimensionell politisk karta över samtliga partier och deras placering, en linje efter höger-vänster, en linje efter konservativ-liberal, och en linje efter eu-positiv och eu-negativ. Intressant är att samtliga partier i Sverige, förutom KD, hamnar åt vänster i en europeisk politisk skala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kartan.png


   
SvaraCitera
reben

tror jag gjort o fick fi men röstade mp idag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööö_0.png

varför PP? fattar ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Finns också en väldigt intressant tredimensionell politisk karta över samtliga partier och deras placering, en linje efter höger-vänster, en linje efter konservativ-liberal, och en linje efter eu-positiv och eu-negativ. Intressant är att samtliga partier i Sverige, förutom KD, hamnar åt vänster i en europeisk politisk skala.

den såg jag inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag klickar på start men det går inte? Förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:
ööö_0.png

varför PP? fattar ej

http://www.expressen.se/tv/nyheter/politik/christian-engstrom-porr-ar-naturligt/

PP delar samma åsikt, eller ja, tycker inte att porr borde förbjudas precis som du. Hittade denna artikeln i förbifarten dock, finns säkert fler. Gillar PP!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd:
ööö_0.png

varför PP? fattar ej

Går ju att kolla svarsalternativen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt resultat europeiskt:

valkompass.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s1cce: PP delar samma åsikt, eller ja, tycker inte att porr borde förbjudas precis som du. Hittade denna artikeln i förbifarten dock, finns säkert fler. Gillar PP!

Bra Tumme upp


   
SvaraCitera