Aviseringar
Rensa alla

Eurovision Song Contest 2011 - Eftersnack!


Ämnesstartare

Hur var startfältet? Skötte sig Eric Saade hedersvärt? Och viktigast av allt: vann rätt låt?

I den här tråden kan ni diskutera allt om Eurovision Song Contest 2011!

[party]


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag satt och var väldigt kluven. Samtidigt som jag ville att Sverige skulle vinna, så gillade jag inte låten för fem öre. [party] Han skötte sig väl dock bra med den skit han hade.

Forstod dock inte hur i hela friden Italien kunde komma tvåa [tard]


   
SvaraCitera
zIGGE

Angelize:

g

varför slänga perfekt bra kattmat i toan?


   
SvaraCitera

MEN HALLÅ
HÄR SKAPAR JAG FINASTE TRÅDEN OCH FLÄKER UT MIG SJÄLV SOM TITTARE.
SÅ PISSAR NI PÅ DET GENOM ATT SKAPA EN NY JÄVLA TRÅD MED SAMMA TEMA BARA LITE MER PRECISERAD.
URSÄKTA MIG?!


   
SvaraCitera

Redaktionen:

I den här tråden kan ni diskutera allt om Eurovision Song Contest 2011!

Nej
I den häääär tråden kan ni diskutera allt om Djurochvisjon 2011:

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=307505&jump=11446511#11446511


   
SvaraCitera

krasch:

MEN HALLÅ
HÄR SKAPAR JAG FINASTE TRÅDEN OCH FLÄKER UT MIG SJÄLV SOM TITTARE.
SÅ PISSAR NI PÅ DET GENOM ATT SKAPA EN NY JÄVLA TRÅD MED SAMMA TEMA BARA LITE MER PRECISERAD.
URSÄKTA MIG?!

krasch:

Nej
I den häääär tråden kan ni diskutera allt om Djurochvisjon 2011:

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=307505&jump=11446511#11446511

Lär dig stava till Eurovision Song Contest 2011 [sad] det kanske underlättar. [wink]

Redaktionen:

Hur var startfältet? Skötte sig Eric Saade hedersvärt? Och viktigast av allt: vann rätt låt?

I den här tråden kan ni diskutera allt om Eurovision Song Contest 2011!

Vi satt o småtittade under de 3 1/2 h som det varade. Bandade alltihop, ska granska det lite noggrannare i morgon. [smile] Men, nåväl... tyckte att det var en ganska blandad kompott. Gillade både Tyskland o Georgien. [smile] Sveriges insats var faktiskt helt ok. [bigsmile] Nåväl, skaplig i varje fall. [blush]

Landet som vann då? Accerbaddjan (eller hur fan det stavas) var så där. I så fall tyckte jag Sverige var bättre.


   
SvaraCitera

Saade är gud, kärleken och jesus på samma gång


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

Lär dig stava till Eurovision Song Contest 2011 [sad] det kanske underlättar. [wink]

Du är rolig du. [smile]


   
SvaraCitera

Tycker det är skamligt att vi förlorar mot Azerbaijan och Italien. Bägge var skit. Hade varit mer accepterande om Irland tagit ledningen. Men ärligt talat, jag har sett alla semifinals-programmen, satt bänkad i soffan hela kvällen och inte fan märkte jag av Azerbaijans bidrag ens. Kändes som ett skämt att en låt som varit så icke-omtalad vinner [mad].

Jag ska försöka gå vidare, men det är svårt. Jag mår dåligt vid tanken på att det här kanske var vår chans....nästa år kommer vi skicka Linda Bengtzing iklädd vitt.

Men jag är stolt. Go Saade!


   
SvaraCitera

asbra med en tredjeplats ju!!!!

fattar inte hur italien kom tvåa
dom som vann var väl okej men trodde inte det var en vinnarlåt


   
SvaraCitera

Tycker det var lite humoristiska inslag i bidragen. Frankrike brukar av tradition stå för dom udda förteelserna, och det gjorde dom även denna gång - med en kass opera. Det var mycket smörsång som det brukar vara, nästan så man blir förvånad att det fortfarande går att skriva texter inom denna genren. Texterna var enformiga och det var svårt att särskilja vissa bidrag då dom gick i samma gung.

Då all musik i ESC är bajs så är det grader i helvetet som gäller. Rätt låt vinner sällan då det är viktigare att det är rätt land som representerar den. Men denna gången så tycker jag att den rätta låten vann, tycker låten täcker upp ett spektrum som dom andra inte gjorde.


   
SvaraCitera

krasch:

Du är rolig du. [smile]

Allvarligt, när jag läste din tråd om djuren så hade jag ingen tanke på att det handlade om melodifestivalen. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Håller er ON-TOPIC i Forum Aktuellt /Mod

OnT: Blev väldigt förvånad över hur dåligt det gick för Island och Finland.


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

Allvarligt, när jag läste din tråd om djuren så hade jag ingen tanke på att det handlade om melodifestivalen. [bigsmile]

Fast det kanske inte berodde på min stavning....

ONT ONT ONT ONT:

Ja det var en fin tillställning i år.
Många skratt och lyckliga stunder.


   
SvaraCitera

Det märkligaste var att Sverige kom trea men bara fick en 12-poängare. Gissar på att Sverige var det land bland "Top 5" som fick minst 12-or.


   
SvaraCitera