Aviseringar
Rensa alla

Eventuellt trick för att definiera förhållandet - funkar det ?


Ämnesstartare

Okej, så har har träffat en kille i typ 2 månader nu och vi trivs bra ihop. Jag har en historia av att ha svårt med det emotionella men jag vill snacka och hitta ett ord för vad vi är - mest för att lindra min paranoia och se till att det bara är mig han ligger med.

Tror att vi båda har svårt att starta ett snack som detta, men jag har en liten plan; Jag tänker spela honom lite (japp, tjejerna rör sig också på spelplanen). Min tanke är att inleda snacket med att säga att jag blivit utbjuden på en dejt eller liknande och fråga honom om "våra regler", "vad som är okej" osv.

Låter kanske som en mesig ingång men jag tänker att det kan vara klokt att låta honom fundera på hur han känner inför ett scenario där någon annan vill ta hans plats, istället för att droppa "jag vill inte att DU ligger med någon annan"-bomben.

Vad säger UM? [love][bigcheers]


   
Citera

låter dumt
man ska vara ärlig


   
SvaraCitera

fråga bara istället...


   
SvaraCitera

fråga inte bara, ärligt. du ska fördriva extremt mycket tid innan du dör, dra ut på det.
spvida du ej ligger med en annan kille och drar på dig något oåterkalleligt, då är det nog dags att fråga.


   
SvaraCitera

ligg med någon annan, russian roulette!


   
SvaraCitera

Varför inte bara vara helt öppen och fråga...
betydligt mycket enklare och bättre


   
SvaraCitera

Fråga om ni knullar exklusivt. För mig är det en definition på att man knullar bara med varandra och inga andra men ändå inte riktigt ihop. Ihop kan man ju bli senare.


   
SvaraCitera

Och btw, hade någon jag träffar, frågat om de var okej om hon/han fick gå på dejt med någon annan, hade jag sagt att de va ok och lagt den personen på hyllan. Så, tror det är ett väldigt dumt steg av dig.


   
SvaraCitera

LillaBob:

Fråga om ni knullar exklusivt. För mig är det en definition på att man knullar bara med varandra och inga andra men ändå inte riktigt ihop. Ihop kan man ju bli senare.

+1

Gör som LillaBob säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaBob:

Fråga om ni knullar exklusivt. För mig är det en definition på att man knullar bara med varandra och inga andra men ändå inte riktigt ihop. Ihop kan man ju bli senare.

Precis min tanke! Ville dock smyga in det lite smidigt..

LillaBob:

Och btw, hade någon jag träffar, frågat om de var okej om hon/han fick gå på dejt med någon annan, hade jag sagt att de va ok och lagt den personen på hyllan. Så, tror det är ett väldigt dumt steg av dig.

Varför ?

mopsen:

fråga inte bara, ärligt. du ska fördriva extremt mycket tid innan du dör, dra ut på det. spvida du ej ligger med en annan kille och drar på dig något oåterkalleligt, då är det nog dags att fråga.

turtle:

fråga bara istället...

dvärgkastarn:

låter dumtman ska vara ärlig

Förstår att UN:arna inte gillar min idé haha [bigcheers]
Hur tycker ni att jag borde göra det då? Tillåter mig själv att vara grymt mesig nu men jag vill inte skrämma bort honom om han inte är intresserad av monogami.

(Tror jag härmed erkänner att jag är en piskad kvinna som hellre åsidosätter mina egna önskemål och har ett casual sex-förhållande än att förlora honom helt. Skönt att vara en modern kvinna...)[rolleyes]


   
SvaraCitera

GröntSlajm:

Varför ?

Varför? För att jag inte skulle vilja vara med någon som kan tänka sig vara med andra.


   
SvaraCitera

GröntSlajm:

Hur tycker ni att jag borde göra det då?

du kan fråga han


   
SvaraCitera

GröntSlajm:

jag vill inte skrämma bort honom om han inte är intresserad av monogami.

För din egna skull, om han inte är intresserad av monogami är han ju ändå ingenting för dig. Och får du det svaret, får du även en chans att hitta någon annan istället för att jaga någon som ändå inte vill vara med, bara dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaBob:

Varför? För att jag inte skulle vilja vara med någon som kan tänka sig vara med andra.

Aaa, true...

LillaBob:

För din egna skull, om han inte är intresserad av monogami är han ju ändå ingenting för dig. Och får du det svaret, får du även en chans att hitta någon annan istället för att jaga någon som ändå inte vill vara med, bara dig.

Tror tyvärr att jag är för desperat för att bry mig om självrespekt, men detta kanske får bli mitt tillfälle att bygga på den!

Tack Bob [bigcheers]


   
SvaraCitera