Aviseringar
Rensa alla

Evigt liv uppnås genom Guds heliga Namn...vilket av Namnen är du mest dragen till?


Ämnesstartare

ALLA RELIGIONER ÖVERENS...Evigt liv uppnås genom Guds heliga Namn! [y]

Vägen tillbaka till den eviga andliga världen, där vi själar egentligen hör Hemma, går genom lovprisandet, lovsjungandet, mediterandet av Herrens heliga Namn!

Gud har en Herrans massa Namn, allt efter Hans otaliga transcendentala egenskaper...det är bara att välja Namnet som ens hjärta känner sig mest dragen till:

http://en.wikipedia.org/wiki/Names_of_God

[y]

Här får vi ANDLIGA BEVIS från skilda religiösa traditioner, att det just är Herrens heliga Namn som gäller, för att kunna bli befriad och frisläppt från denna illusionens gudsförgätna värld...

Muhammed gav rådet: "Lovprisa din Herres namn, det högsta." (Koranen 87.2)

Paulus sade: "Var och en som åkallar Herrens namn skall bli räddad." (Romarbrevet 10.13)

Buddha förklarade: "Alla som uppriktigt åkallar mitt namn kommer att nå mig efter döden, och jag kommer att föra dem till paradiset." (Amida Buddhas löften 18)

Kung David predikade: "Från öster till väster skall Herrens namn bli prisat." (Psaltaren 113:3)

Och vaishnava-skrifterna (Indien) försäkrar upprepade gånger: "Sjung Herrens heliga namn, sjung Herrens heliga namn, sjung Herrens heliga namn. I denna missämljans tidsålder finns ingen annan väg, ingen annan väg, ingen annan väg till självförverkligande." (Brihan-naradiya-Purana 3.8.126)

[y]

Herren vare med er... [y]


   
Citera

Dödsguden:

Krishna (Du röstade på detta alternativ)

Hade jag rätt? Hade jag rätt? Hade jag rätt?


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Jahve (Du röstade på detta alternativ)

[smile]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Buddha (Du röstade på detta alternativ)

Fast ändå inte.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Shiva

final fantasy


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Jahve (Du röstade på detta alternativ)

Ja, det finns en viss likhet med mitt namn [zzz]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Allah (Du röstade på detta alternativ)

Allahu akbar!


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Allah (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Herren vare med er...

jag skulle vilja döda dig så att du får se att gud inte finns [party]


   
SvaraCitera

ni kan ju inte rösta på allah han är ju typ en terrorist gud !!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viktor111:

jag skulle vilja döda dig så att du får se att gud inte finns

Terroristen har talat... [n]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Elohim (Du röstade på detta alternativ)

Eller.

Dödsguden:

Jahve

Men Elohim låter coolare. Dessutom lyckas det få med ett majestätisk pluralis. [y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Vishnu (Du röstade på detta alternativ)

[zzz]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Buddha (Du röstade på detta alternativ)

Bästa alternativet då grejen är den att buddhisten inte har som mål att nå något himmelrike eller någon existens efter denna. Nirvana är lika med icke-existens.


   
SvaraCitera

jag gillar hinduismens namn på gud!
Om namah shivaya!

Hovnarren:

Bästa alternativet då grejen är den att buddhisten inte har som mål att nå något himmelrike eller någon existens efter denna.

hinduismens enda mål är att göra så att alla kan se hur kärleksfull världen är. Buddha är ju en avatar av guden Vishnu


   
SvaraCitera