Aviseringar
Rensa alla

ex flickvän??


Skulle vilja umgås med mina bra ex.
Blir sur när min kille festar med sitt ex, men det är för att ha har sagt att han faktiskt hatar henne. Svårt att förstå varför han är snäll mot henne då.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Att han är snäll mot henne fast han hatar henne?

Precis.


   
SvaraCitera

passaro:

Drömprins.

Han är det egentligen.
Det är bara jag som egentligen inte har något liv eftersom jag vill vara med honom så mycket som möjligt. Han är mitt lyckopiller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

moondevil:

är det fel av mig att bli irriterad på min kille om han umgås med sitt ex?

Nej. Jag ser ingen anledning att umgås med ex egentligen. Ytterst få gånger som det tagit slut på lika villkår och det är väldigt stor risk att någon eller båda fortfarande har känslor för varandra.

moondevil:

De ses inte så ofta men när de väl gör det så får jag inte veta det förens efteråt.

Att de döljer att de umgås gör att du bör vara extra vaksam.

moondevil:

Och när jag säger att jag inte tycker om det så bryr han sig inte och säger att hon är en viktig vän för honom.

Skitsnack. De har varit ihop, haft känslor och skit inblandade. Det är ytterst få förhållanden som kan gå till vanlig vänskap. De har förmodligen en affär eller så försöker de väl inleda en.

moondevil:

ska jag tvinga honom att välja eller är jag bara dum??

Tycker att han ska försöka inse att du inte tycker om att dom umgås, speciellt inte bakom ryggen. Du får helt enkelt förklara långsamt att du inte tycker om detta och menar allvar.

Sedan får han väl ställa sig vilket han värderar mest - ett gammalt ligg eller sitt nya förhållande.


   
SvaraCitera

Det klart att det kan vara jobbigt som så - jag blir väl inte direkt glad när min flickvän umgås med sina ex. Det kan ju dock vara så att det är viktigt för honom att hålla kontakten med henne av rent vänskapliga skäl - har man varit ihop länge kan det ofta bli så att exet är en väldigt stor del av ens liv, även om man inte är intresserad sexuellt av denne längre. Vet att jag har ett ex som är en viktig vän för mig, och skulle verkligen inte bli glad om min flickvän ställde ultimatum där.

Prata med honom. Försök också förstå att problemet faktiskt även ligger hos dig - försök bli mindre svartsjuk. Det är inte alltid lätt, absolut inte, men det är väldigt värt det eftersom svartsjuka ofta blir en väldigt, väldigt negativ känsla och har förstört många förhållanden. Men prata med din pojkvän och kolla om ni kan lösa det på något sätt som känns bra för er båda. Det kanske blir bättre för dig om du får träffa exet några gånger, eller det kanske känns bättre om han berättar innan att han ska träffa henne.

Tycker DU att situationen är så ohållbar att du hellre gör slut med honom än att han träffar henne lite då och då? Det är enda läget ett sånt ultimatum är okej, annars är det bara ett oschysst sätt att försöka bestämma över sin partner. Och jag måste säga att iaf i mina kretsar, så skulle någon vars partner ville bestämma vem denne fick umgås med och inte bli rekommenderad en ny partner illa kvickt.


   
SvaraCitera

ja detär fel om än förståeligt.


   
SvaraCitera

moondevil:

tvinga honom att välja

moondevil:

är

moondevil:

dum

moondevil:

t

moondevil:

.

moondevil:

.

moondevil:

.


   
SvaraCitera

moondevil:

är det fel av mig att bli irriterad på min kille om han umgås med sitt ex? De ses inte så ofta men när de väl gör det så får jag inte veta det förens efteråt.

Tycker det verkar mysko, för om han inte berättar det förrän efteråt.. wtf? Hade blivit ledsen annars med om dom umgicks, speciellt ensamma. Vet ju hur lätt det kan vara och få tillbaka känslor, har hänt så många.. I ditt fall hade jag iaf frågat varför han rent ut sagt döljer det och säger det i efterhand..? Är det för han vet du inte gillar det eller? Och säger han inget då han ska iväg med henne, skulle inte förvåna mig om han skyller på nåt annat då, till en polare eller nåt..? Alltså annan.. fult helt enkelt.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Ytterst få gånger som det tagit slut på lika villkår och det är väldigt stor risk att någon eller båda fortfarande har känslor för varandra.

Isf som en annan i tråden sa, om de varit ihop lång tid, typ 3 år eller nåt då hade man ju förstått och personen då betyder endel för en, men inte sexuellt längre.. fel det låter, men det är ju så faktiskt. Eller om den hjälpt en upp från ett helvete kanske, om man mått jättedåligt och den var med hela vägen. Men annars säger jag samma sak faktiskt, finns ingen anledning att umgås med ett ex, och jag skulle med bli sur och ledsen faktiskt, för som du säger, det är stor risk att få tillbaka känslorna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

Eller om den hjälpt en upp från ett helvete kanske, om man mått jättedåligt och den var med hela vägen.

Jojo men får man väl trösta sig hos sin nya kille/tjej?

Jag menar det tar ju slut av en anledning. Känslor är så sjuk svårt och förutsägbart att jag aldrig skulle våga umgås med mitt ex även fall jag inte kände något då, speciellt inte själv. (Sedan är det så att jag redan byggt upp hat mot mina ex av rena försvarsanledningar, så jag skulle inte vilja umgås med dom ändå).

Bättre att ge honom ett ultimatum eller dumpa än att få reda på att de legat med varandra för de inte kunde stå emot efter ett par öl. Det är så sjukt lätt hänt.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Bättre att ge honom ett ultimatum eller dumpa än att få reda på att de legat med varandra för de inte kunde stå emot efter ett par öl. Det är så sjukt lätt hänt.

Jo precis


   
SvaraCitera

moondevil:

bara dum

Sluta vara avdunsjuk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Fittbeteende bland er tjejer. Otroligt fittigt att ställa ultimatum på det sättet.
Och när ni börjar ställa ultimatum om sånt, varför inte annat?

Nej, låt han umgås med henne. Är han otrogen så är det ändå inget att ha.

tror nog inte du skulle gilla om din partner var
med sitt ex mycket och berättade inte att dem var
med varandra förrän eferåt.

jag skulle iallafall inte gilla det alls,
men innan jag visste vad kärlek var
så tyckte jag väll lika dant.


   
SvaraCitera

Tveea:

Det är väl inte speciellt konstgt att vara kompis med sitt ex? och så länge dom inte umgås överdrivet ofta så tycker jag att du absolut borde låta honom göra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uhuuuuuu:

tror nog inte du skulle gilla om din partner var
med sitt ex mycket och berättade inte att dem var
med varandra förrän eferåt.

jag skulle iallafall inte gilla det alls,
men innan jag visste vad kärlek var
så tyckte jag väll lika dant.

Klart jag inte skulle gilla det. Däremot så skulle jag först fråga lite, se om det är nåt att lära känna. Tolerera därefter. =)


   
SvaraCitera