Forumet - Excel 2007 sjukt långsamt

Excel 2007 sjukt långsamt

345 0 5
Excel 2007 arbetar sjukt långsamt, det kan fan inte vara rätt. Ibland när man ändrar innehållet i celler blir det ingen väntetid, men minst lika ofta får man vänta flera sekunder, ibland uppemot 10 sekunder. Någon som har en idé om vad man kan göra?

EDIT: Datorn är några år, men inte så sunkig att det är det som är problemet, och särskilt inte som det ibland går utan fördröjning.
Gentlernen:

OpenOffice.org är svaret, eller kanske GNUmeric.

Använder OpenOffice för det mesta, men då excel i detta fallet är använt för layouten av ett rollspelsblad behöver jag de funktioner i excel som jag inte har i openoffice; snyggare färgsättning av cellerna, och för den delen vad jag vet sammanfogande av celler. Har inte hittat den funktionen i OpenOffice, men kan hända att det bara är jag som missat den.
Gentlernen:

OpenOffice.org är svaret,

Nja open office är marginellt sämre med vissa smärre funktioner som man kan tvingas göra manuellt osv.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Stringburka:

och för den delen vad jag vet sammanfogande av celler. Har inte hittat den funktionen i OpenOffice, men kan hända att det bara är jag som missat den.

Jo den funktionen finns, det är en av ikonerna under, arkiv, redigera osv-baren, flera små rutor i en fyrkant är symbolen, den ligger mellan vänster-höger osv justeringen och talformat : valuta. Den är grå och oklickbar förutom när du har flera celler markerade.

Spana också in:

dazed_and_confused:

Jo den funktionen finns, det är en av ikonerna under, arkiv, redigera osv-baren, flera små rutor i en fyrkant är symbolen, den ligger mellan vänster-höger osv justeringen och talformat : valuta. Den är grå och oklickbar förutom när du har flera celler markerade.

Bra att den ligger smidigt, och inte sådär klumpigt som att man typ högerklickar på en grupp celler >.< Men tack!