Aviseringar
Rensa alla

Excel 2007 sjukt långsamt


Ämnesstartare

Excel 2007 arbetar sjukt långsamt, det kan fan inte vara rätt. Ibland när man ändrar innehållet i celler blir det ingen väntetid, men minst lika ofta får man vänta flera sekunder, ibland uppemot 10 sekunder. Någon som har en idé om vad man kan göra?

EDIT: Datorn är några år, men inte så sunkig att det är det som är problemet, och särskilt inte som det ibland går utan fördröjning.


   
Citera

OpenOffice.org är svaret, eller kanske GNUmeric.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

OpenOffice.org är svaret, eller kanske GNUmeric.

Använder OpenOffice för det mesta, men då excel i detta fallet är använt för layouten av ett rollspelsblad behöver jag de funktioner i excel som jag inte har i openoffice; snyggare färgsättning av cellerna, och för den delen vad jag vet sammanfogande av celler. Har inte hittat den funktionen i OpenOffice, men kan hända att det bara är jag som missat den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

OpenOffice.org är svaret,

Nja open office är marginellt sämre med vissa smärre funktioner som man kan tvingas göra manuellt osv.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Stringburka:

och för den delen vad jag vet sammanfogande av celler. Har inte hittat den funktionen i OpenOffice, men kan hända att det bara är jag som missat den.

Jo den funktionen finns, det är en av ikonerna under, arkiv, redigera osv-baren, flera små rutor i en fyrkant är symbolen, den ligger mellan vänster-höger osv justeringen och talformat : valuta. Den är grå och oklickbar förutom när du har flera celler markerade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Jo den funktionen finns, det är en av ikonerna under, arkiv, redigera osv-baren, flera små rutor i en fyrkant är symbolen, den ligger mellan vänster-höger osv justeringen och talformat : valuta. Den är grå och oklickbar förutom när du har flera celler markerade.

Bra att den ligger smidigt, och inte sådär klumpigt som att man typ högerklickar på en grupp celler >.< Men tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera